Neposredni vbrizg goriva je po podatkih Mazde zmanjšal porabo goriva za deset odstotkov, na povprečnih deset litrov. Motor, ki je sicer enak kot v mazdi6 MPS, torej zagotavlja obilo moči, kar voznik občuti pri vsakem prevoženem kilometru. Največja hitrost je 250 kilometrov na uro, pospeševanje do stotice le 6,1 sekunde. Zato ni čudno, da velja mazda3 MPS za enega najmočnejših avtomobilov v svojem segmentu.

Športna trojka tudi na zunaj kaže športno nrav, čeprav nekoliko bolj diskretno, kot bi sicer pričakovali. Med športnimi dodatki so za 20 milimetrov širši sprednji odbijač, povečana odprtina za zrak, na zadnjem delu pa 102-milimetrski konec izpušne cevi. Prav zvok motorja je nekaj posebnega, empeeska temu ustrezno športno brenči, k športni podobi pa se lepo podajo tudi 18-palčna platišča iz lahke litine. V notranjosti prevladuje vsakodnevna uporabnost, športno naravnanim voznikom pa sta seveda všeč črno obarvana školjkasta sedeža z vpadljivi rdečimi šivi in športne stopalke.

Sicer pa skuša mazda3 MPS vsem konjem navkljub ostati vsakodnevno uporaben avtomobil. Kompromis jim je dobro uspel, in to kljub tršemu podvozju, s katerim so nagibanje na ovinkih zmanjšali za 60 odstotkov. Pazili so seveda tudi na aerodinamično uglašenost avtomobila, tako da znaša koeficient zračnega upora le 0,31, za ustrezno zaviranje pa skrbijo zmogljivejše zavore, pri katerih sprednja zavorna diska merita 320, zadnja pa 280 milimetrov.

Civilizirani športnik pa ostaja, malce presenetljivo, le pri sprednjem pogonu, s katerim so pri Mazdi sicer skušali obdržati bolj tesno sorodstveno vez z običajno trojko, a štirikolesni pogon (katerega v hiši že imajo) bi se avtomobilu še kako podal. Vsaj za delno tolažbo ima avtomobil dodano zaporo sprednjega diferenciala.

Mazda3 MPS bo v Sloveniji naprodaj marca ali aprila 2007, takrat bodo znane tudi cene. V Nemčiji na primer naj bi avtomobil stal okoli 27.000 evrov (približno 6,5 milijona tolarjev). Po načrtih matične tovarne naj bi jih v Evropi vsako leto prodali 2500, v svetu pa 12.000. Kot zanimivost zapišimo, da so v Sloveniji doslej prodali šest mazd6 MPS.