Zlata Ognjanović, ki si je glasbeno znanje izpopolnjevala pri Kseniji Kušej Novak, je bila od leta 1953 do upokojitve leta 1984 eden izmed stebrov ljubljanske operne hiše, kjer je debatirala v vlogi Siebel v Gounodovem Faustu. Njen široki repertoar obsega 66 vlog v okrog tisoč predstavah, med katerimi izstopajo njene umetniške stvaritve v Figarovi svatbi, Prodani nevesti, Rusalki, La Boheme, Carmen, Pikovi dami, Ekvinokciju, Don Juanu, sodelovala pa je tudi pri krstnih izvedbah Simonitijeve Partizanke Ane, Božičevega Ares-Erosa in Šivičeve Cortesove vrnitve. Pred kariero v operi se je lotila popevk, njeni najbolj znani uspešnici sta Jesenska in Ne čakaj pomladi, v filmu Vesna pa je v enem od prizorov posodila glas Metki Gabrijelčič. Čeprav je stike s popularno glasbo hitro pretrgala, smo jo zelo pogosto videli na koncertnih odrih, kjer je odpela številne krstne izvedbe slovenskih avtorjev in samospeve klasičnih, romantičnih in sodobnih avtorjev. Svoje pevsko znanje je uspešno prenesla tudi na mlajše operne pevce; pri njej se je med drugimi šolala altistka Mirjam Kalin.