Ali pa, ko si jemlje pristojnosti pod pretvezo: nedavno je župan napovedal, da bo Župančičevo ulico »očistil« parkirnih mest, ker da je promet po njej »izjemno otežen«. To slednje ni res; promet je bil otežen med gradnjo Schellenburga. Otežen je le stik z Gosposvetsko zaradi pločnikov, razširjenih do voznih pasov.

Z idejo se je pred leti »poigraval« direktor Inštituta za politike prostora. Objavili smo odklonilno mnenje. Ideja je za lase privlečena, takrat predlagana v izvedbi peš cone, pa povsem nesmiselna. Je pa nedvomno v interesu »nobel« palače Schellenburg. Servilnost uprave MOL nepremičninskemu mogotcu Anderliču je že ponižujoča. Od njegove izjave – sugestije gradenj za »elite in za amorfno maso« bi se morala javno distancirati.

V območju C5 najbolj primanjkuje obcestnih pakirnih mest (PM), saj pasove zasedajo institucije – ustavno sodišče, ministrstva, pa električne polnilnice in taksisti, za ostale voznike zaprti »žepi«, pasovi za 15' ustavljanje … za prebivalce-voznike pa v ilustracijo: v stolpnici na Štefanovi je 48 stanovanj in troje pisarn, pred hišo pa 2 parkirni mesti (PM) na pripadajočem zemljišču. V sosednji Župančičevi razmerja ni, parkiranje na ulici spominja na loterijo.

Županova tolažba z možnostjo parkiranja v GH Ilirije je cinična, saj si mnogi prebivalci tega ne moremo privoščiti. Če bomo prisiljeni, nam bo uprava po nepotrebnem, vendar »prijazno« podražila bivanje v mestu. Za napovedanim izbrisom PM verjetno tiči prebrisan ekonomski račun: da župan napravi garažo pod Ilirijo rentabilno, nas okoliške prebivalce z avti prisili v najeme.

Ko bo na Ajdovščini zgrajena izpostava Kinodvora, bi Župančičeva brez PM obiskovalce odvračala od ogledov kinopredstav. Prazna Župančičeva bi še bolj privabljala snemanja komercialnih reklam (često za promocijo avtomobilov!), obskurnih domislic, ki prebivalcem grenijo življenje (a la cestna košarka, tenis igrišča na TR). Na zadnjem snemanju je »Bas Production« štiri dni okupiral odseke Župančičeve, Tomšičeve, Prežihove, Cankarjeve, njen del od Opera bara do Name je bil ves dan zaprt celo za pešce. Ponižujoče. Če kje, je promet prav v območjih, ki jih MOL oddaja za promocije sponzorjev otežen, za mestno blagajno pa donosen. Na vratih je nov listek z napovedjo snemanja od 22.–30. aprila (da, osem dni!). Pomeni: speljite se.

Pogoste blokade PM odvračajo voznike od centra, s tem prispevajo k mrtvičenju mesta, pospešujejo pa promet v nakupovalne komplekse na obrobju. Snemanja nedvomno ugajajo turistifikaciji z vse več negativnimi učinki. Tudi gentrifikacija tega dela mesta se že dogaja (Urban hotel, Airb&b v stanovanjskih stavbah). Slišati je tudi, da bi župan podprl predelavo stolpnice Ljubljanske banke v hotel. Brez komentarja.

»Sterilizacija« Župančičeve bi še pospešila prilagajanje oskrbnih in storitvenih dejavnosti turistom namesto prebivalcem. S čigavim soglasjem uprava mesta forsira turistifikacijo? Vsiljuje nam njeno vizijo življenjskega stila, ki se steka v pritajeni »inženiring duš«. Urbanizem ji, kot pri Iliriji, zgolj asistira. Vizijo, da vplivno območje Schellenburga spremeni v na videz »elitni kvart«, zavračamo.

Marko Apih, arhitekt, Ljubljana