Včeraj popoldan se je na cesti od Gore pri Komendi proti Križu v nesreči, v kateri je bila samoudeležena, hudo poškodovala 14-letna voznica električnega skiroja. Potem ko je zaradi neprilagojene hitrosti padla, so jo odpeljali v ljubljanski klinični center, njeno življenje pa je ogroženo. Po navedbah policije mladoletnica med vožnjo ni uporabljala zaščitne kolesarske čelade, ki je za osebe do 18. leta starosti sicer obvezna (za ostale pa priporočljiva). Kako hitro je najstnica vozila in zakaj je padla, trenutno še ni znano.

Preberite še:

Če ste pametni, na električnem skiroju počasneje in s čelado

Z e-skiroji vse več nesreč

Do 10. aprila letos so bili vozniki e-skirojev udeleženi v 28 prometnih nesrečah, od katerih so jih povzročili kar 23, kar predstavlja več kot 80 odstotkov. Pet jih je bilo hudo, 19 pa lažje poškodovanih. Vozniki e-skirojev so bili lani udeleženi v 233 prometnih nesrečah, v 65,8 odstotkih so nesrečo povzročili sami, kaže statistika. 190 od teh nesreč se je zgodilo v naselju z uličnim sistemom. Leta 2022 se je pripetilo 231 nesreč, tudi takrat največ v naseljih z uličnim sistemom, vozniki so jih sami povzročili več kot polovico. V letu 2021 je bilo nesreč 109 (huje poškodovanih 16, lažje 74), leta 2020 pa 50 (trije huje ranjeni, 38 lažje). Z več nesrečami je več tudi resnih poškodb. Tudi med mladoletniki. Predlani sta na električnem skiroju umrla dva moška, hudo poškodovanih pa je bilo še 30 oseb, od tega pet starih med 14 in 18 let. Lani smrtnih žrtev ni bilo, je bilo pa prav tako 30 voznikov hudo poškodovanih. Med lažje poškodovanimi so bili zadnja leta tudi otroci, stari med 7 in 14 let, kažejo podatki AVP. Denimo šestletna deklica, ki je bila na e-skiroju z mamo, vanju pa je na kolesarski cesti med Koprom in Izolo trčil 15-letni voznik kolesa z motorjem, ki je vozil po napačni strani ceste. Mama je imela manj sreče, saj je bila v nesreči huje poškodovana, policisti pa so ji spisali še kazen za prekršek, saj na skiroju ne bi smela voziti dodatne osebe.

Čelade rešujejo življenja

Kar polovica umrlih in poškodovanih voznikov e-skirojev v nesreči ni uporabljala zaščitne čelade. Tako je bilo tudi v primeru včeraj hudo poškodovane najstnice kot pri obeh smrtnih žrtvah leta 2022. Vsi trije so bili tudi edini udeleženci v nesrečah. Kot prva smrtna žrtev na e-skiroju se je v črno statistiko marca predlani vpisal 52-letni moški. Nesreča se je zgodila na Ljubnem ob Savinji, ponoči, ko je z desnim delom skiroja trčil v robnik, padel in se zaletel v leseno ograjo. Bil je tako hudo poškodovan, da je umrl na kraju nesreče. Isto leto je umrl še en voznik električnega skiroja. V AVP svetujejo uporabo čelade za vse, saj so posledice padcev – zlasti poškodbe obraza in glave, ki jih utrpi tretjina hudo poškodovanih – brez take zaščite praviloma hujše. V ljubljanskem kliničnem centru poleg poškodb glave s krvavitvijo v možganih izpostavljajo še hude poškodbe obraznih kosti, zlome lobanje, rok in nog … »Predvsem so nas presenetile hude poškodbe, bolj primerljive s tistimi, ki nastanejo pri nezgodah mopedistov in motoristov. Med njimi so tudi življenjsko ogrožujoče in smrtne. Glavni problem je, da se vozniki ne zavedajo hitrosti, ki jo e-skiro lahko razvije – mnogi ga še vedno dojemajo kot navaden skiro,« je že večkrat opozoril dr. Uroš Tominc, vodja urgentnega kirurškega bloka v ljubljanskem kliničnem centru. Najpogostejše so resne poškodbe mišično skeletnega sistema, največ poškodb je med mlajšimi, Tominc pa tudi sam opozarja na slabo uporabo zaščitne opreme.

Na e-skiro s tremi promili

Policisti so letos ugotovili že 106 prekrškov (lani 877, predlani 727), med katerimi spet izstopajo neuporaba čelade, nepravilna stran ali smer vožnje, uporaba mobilnega telefona in vožnja pod vplivom alkohola. Takih primerov je vse več. Sredi februarja letos so v Brežicah obravnavali 36-letnika s tremi promili alkohola, ki je izgubil oblast nad e-skirojem, trčil v drog javne razsvetljave in se pri padcu lažje poškodoval. Statistika kaže, da se na e-skiroje postavlja vse več starejših in vse več opitih oseb, tudi takih, ki so zaradi vožnje pod vplivom alkohola izgubili vozniški izpit. Strokovnjaki opozarjajo, da tudi uporaba e-skiroja zahteva popolno ravnotežje in zbranost. Poleg tega je ob zaviranju nestabilen, zlasti pri višjih hitrostih. Kolesa so majhna in občutljiva na razpoke ali dvignjene dele tal, prav tako na kamenje in druge ovire. Pa še to - uporabniki na e-skirojih predstavljajo tudi nevarnost za druge udeležence v prometu, saj jih ti zaradi njihove hitrosti, tihe vožnje in ozke silhuete težje zaznajo.