Rad pa bi opozoril na dve podrobnosti. Iz medijev je bilo razbrati, da se bodo subvencije dodelile v višini trideset odstotkov (30 %). Naša zamisel ukrepa je bila, da je subvencija enotna, zato bi bila ugodnejša za premoženjsko šibke občane oziroma smo z njo hoteli nagovoriti mobilno revščino, s katero se po podatkih Agenciji RS za okolje spopada deset odstotkov gospodinjstev, ker si ne morejo privoščiti prevoza, ki ga potrebujejo, da bi zadovoljila svoje osnovne socialno-ekonomske potrebe. Kar potrjujejo tudi podatki o starosti vozil, ki se dviga in trenutno je vozni park osebnih avtomobilov star 11,1 leta, kar je 0,2 leta več kot v letu 2022. Eden izmed vaših ukrepov je bila diferenciacija subvencij za e-avtomobile, ko ste znižali subvencijo za dražje e-avtomobile, kar razumem tudi kot korak naprej v spopadu z mobilno revščino. Zato ne razumem, na kakšnih argumentih temelji trenutno predvideno procentno obračunavanje subvencije, posebej ko nekatere medijske novice govorijo, da je vaša diferenciacija subvencij vplivala na nižanje cene avtomobilov. Zaradi navedenega vas pozivam, da se ponovno premisli o načinu obračuna subvencije, menim, da bi tudi v tem primeru imeli lahko diferencirano obračunavanje subvencije, ker bi tako dosegli več občanov.

Datum 3. junij, ki je predviden kot dan, ko bo možno kupiti e-kolo s subvencijo, po moji oceni tudi ni najbolj posrečen, kajti kolikor poznam dinamiko nakupov koles, je sezona v aprilu in maju, posebno sedaj, ko narava prehiteva za tri tedne. Zapisi v medijih to potrjujejo. Trgovci s kolesi naročajo novo zalogo leto dni vnaprej in tako bo težko zadovoljiti morebitno povečano povpraševanje. Na razpisu izbranim trgovcem bo zato treba podati trdno informacijo o vsoti, ki bo namenjena subvencijam v letu 2025, da se bodo ustrezno pripravili.

Jože Piano, Ljubljana