Kot razloži direktor podjetja Jernej Jezeršek, so imeli leta 2021, ko so se potegovali za naziv regijske gazele, 2,35 milijona evrov prometa in slabih 500.000 evrov dobička. Nato so v letu 2022 s 3,3 milijona prihodkov in nekaj manj kot 700.000 evrov dobička dosegli skoraj 40-odstotno rast. To leto je bilo za podjetje, doma in v svetu znano po stopniščih, zelo uspešno. »Izvajali smo zelo dobre projekte v Evropi, ki so nam bili pisani na kožo, tako da smo imeli tudi visoko dodano vrednost, ki je dosegla okoli 80.000 evrov na zaposlenega,« pravi Jezeršek. »Glede na to, da smo imeli leto prej zelo visoko rast, je tej krivulji nemogoče ves čas slediti. Kljub malenkost nižjim številkam leto 2023 ocenjujemo kot uspešno, najpomembnejši dosežek je bil preboj v segment luksuznih jaht, največji izziv pa strošek elektrike, ki je leta 2022 predstavljal 1,5 odstotka na izdelek, leta 2023 pa kar 3 odstotke. V vsem letu je to velika razlika.«

Naročil imajo dovolj

Obeti za letošnje leto so dobri. Težav z naročili glede na trenutno stanje, ko jih imajo veliko še na zalogi, imajo pa tudi dovolj povpraševanja za naprej, v podjetju nimajo. Jernej Jezeršek, ki Mizarstvo Jezeršek vodi skupaj z bratoma Boštjanom in Janezom, je optimističen. »Letošnje leto je v znamenju velikih projektov. Trenutno denimo delamo projekt štirih etaž zahtevnih stopnišč v centru Londona, v Sloveniji pa tri velike projekte za zasebne stranke. Vrednost samo teh štirih projektov znaša 20 odstotkov našega letnega prometa.« Delajo tudi za slovenska podjetja – proizvajalce montažnih hiš. V tujini, zlasti v Franciji, Angliji, Nemčiji in Avstriji, so stalni kupci inženiringi oziroma podjetja, ki so sicer proizvajalci stopnic s svojimi saloni, za katere izdelujejo stopnišča po meri, nato pa jih ta prodajajo pod svojo blagovno znamko, ter tudi proizvajalci montažnih hiš. Prav tako je veliko domačih in tujih zasebnih kupcev, ki blagovno znamko Stopnice Jezeršek že dobro poznajo.

V podjetju bi lahko zadostili še večjemu povpraševanju, vendar jih omejujejo proizvodne zmogljivosti. V načrtu imajo nekaj kratko- in dolgoročnih investicij, pri vseh pa želijo biti previdni zaradi splošne gospodarske klime v svetu. Proizvodni prostori na Hotavljah, kjer imajo sedež, merijo 5000 kvadratnih metrov, prostorsko pa so že na zgornji meji, pove direktor. Določeni prostori so dovolj veliki, nekateri proizvodni procesi, kot je lakiranje, pa so že na zgornji meji zmogljivosti. V preteklih letih so sicer intenzivno vlagali v posodobitev proizvodnje. Tehnološko so dobro opremljeni, vložili so tudi v avtomatizacijo in digitalizacijo, s katero se stalno ukvarjajo. »Naša panoga je drugačna od recimo avtomobilske. Z vsako stranko se posebej dogovarjamo in gremo na objekt, kar je zaradi meritev, transporta in montaže logistično zahtevno. Celoten projekt vodimo od začetka do konca. Produkti so unikatni, tako da proizvodnjo do določene faze lahko digitaliziramo, potem ne gre več,« pravi Jernej Jezeršek.

Z znanjem in tehnologijo nad tekmeci

Podjetje je s svojim nišnim programom stopnišč na trgu zelo uspešno. Izdelujejo celo paleto produktov – od povsem enostavnih do zelo zahtevnih stopnišč s krivljenimi elementi. Pohvalijo se lahko z znanjem in tehnologijo, zaradi česar včasih enostavno nimajo tekmecev. Še vedno večinoma delajo z lesom, torej lesena stopnišča, ki jih kombinirajo tudi s kovino, steklom in drugimi materiali. Materiale dobivajo iz različnih virov, nekaj od večjih kmetov, ki imajo svoje gozdove, druge od večjih slovenskih trgovcev z lesom. Tudi sami uvažajo les iz Hrvaške. Razpršenost dobaviteljev se jim je obrestovala pred letom dni, ko so se materiali drastično podražili in jih je bilo težko dobiti. Danes s tem nimajo več težav, ker je ponudbe surovin več kot dovolj, določeni materiali pa so se tudi pocenili.

Mizarstvo Jezeršek ima že deset let približno enako število redno zaposlenih delavcev, trenutno jih je 23, tem se pridružuje še 18 vajencev iz lokalnega okolja. Konec letošnjega šolskega leta nameravajo zaposliti nekaj dijakov in študentov, ki končujejo srednjo lesarsko šolo v Škofji Loki in fakultetni lesarski program v Ljubljani in ki so jih v okviru prakse vzgojili sami. Na račun visoke produktivnosti večjega obsega zaposlitev v krajšem obdobju ne načrtujejo. Poleg tega so previdni zaradi napovedi o ohlajanju gospodarstva, vendar v prihodnjem obdobju glede na nadaljnji razvoj podjetja novih zaposlitev ne izključujejo. Prav srednjeročna in dolgoročna strategija podjetja je tista, s katero se trije bratje, ki podjetje vodijo, zdaj pospešeno ukvarjajo, pri čemer razmišljajo o obsegu proizvodnje in naslednikih družinskega podjetja. »Perspektivo zagotovo imamo. Naša znamka je zelo prepoznavna in kdor koli se zanima za stopnišča, hitro pride do nas,« sklene Jernej Jezeršek.