Legendland bo prvi vzhodno-evropski tematski park v južni Evropi, idealen za družinske dopuste, dogodivščine s prijatelji ali poslovnimi partnerji. Legendland je ideja Hesama Qaydija, podjetnika z Bližnjega vzhoda, ki se je leta 2014 priselil na Hrvaško in v bogati hrvaški zgodovini in zanimivi mitologiji  videl odlično priložnost za razburljiv turistični produkt. Pa vendar z grenkobo okuša nerazumljive hrvaške birokratske ovire.

Hesam Qaydi je kmalu po preselitvi opazil dvoje: da ima Hrvaška ogromno turistov in nobenega tematskega zabaviščnega parka.  Po inovativni ideji je sledil milijardni projekt, katerega cilj je zgraditi unikaten zabaviščni park, visoko kakovosten, ki bo privabljal turiste z vsega sveta. Natančno zastavljen projekt z vsebino 40 tematskih točk, potovanju skozi čas z Nikolo Teslo, borbami z mitološkimi bitji, živimi predstavami, vodnimi atrakcijami in seveda vratolomnimi in adrenalinskimi doživetji pa se je soočil z izzivi počasne zbirokratizirane vlade in neodzivnih lokalnih uradov. »Prav to preprečuje in odvrača velike korporacije, da bi odpirale projekte na Hrvaškem, ki bi bile donosne tudi za državo seveda,« je prepričan podjetnik.

Edinstven projekt

»Če pogledate najboljše zabaviščne parke v Evropi, ki so v Franciji, Nemčiji, Italiji, Španiji in na Nizozemskem, imajo vsa ta gospodarstva BDP nad trilijone dolarjev in zdaj želimo zgraditi zabaviščni park svetovnega razreda v gospodarstvu s samo 65 milijardami evrov. Mnogi strokovnjaki pravijo, da je to nemogoče, vendar se s tem ne strinjam,«pove Hesam. Ko ljudje rečejo, da je nemogoče, to pomeni, da je nemogoče za njih, ne za nas, dodaja. »Prvič, vsa ta velika gospodarstva imajo več zabaviščnih parkov na visokem nivoju, ne enega. Drugič, naše tržne raziskave kažejo, da med 10 in 38 odstotkov trga podpira projekt s predhodnim nakupom članstva. Vse je odvisno od strank in če bo kupcev dovolj, potem je projekt izvedljiv. Marsikdo misli, da je težava parka v zemlji, denarju in vladi. Problem je velikost trga in kupna moč. Zato je projekt potrebno dobro in pravočasno predstaviti  javnosti, preveriti odziv in poskrbeti za transparentno finančno poročilo.

Mnogi ljudje menijo, da bi morali najprej zgraditi park, nato pa prodajate vstopnice. To pomeni, da bi morali čakati na urbanistično spremembo, poskrbeti za finančno spodbudo, šele nato prijaviti na javni razpis, zmagati na javnem razpisu, zaprositi za gradbeno dovoljenje in tako naprej. To bo trajalo najmanj 10 let. Mi pa z vnaprejšnjo prodajo sprejemamo proaktivne ukrepe proti počasni administraciji in si zagotavljamo svoj trg. Verjamem, da bo to rešilo veliko težav, če bodo ljudje res podprli projekt.«

Vpliv na lokalno blagostanje

Hesam ni edini, ki se je čudil neverjetnemu geografskemu, okoljskemu in historičnemu potencialu, ki ga Hrvaška ima, je pa eden redkih, ki ni dvignil roke in je javno spregovoril o nerazumljivih ovirah ter neprofesionalnemu pristopu hrvaških uradov. Legendland je uspel že zdaj rezervirati vstopnic za 250 tisoč evrov, pa z gradnjo sploh še začeli niso! Gre za posebne vstopnice omejene izdaje zako imenovanega doživljenjskega članstva v parka Legoland. Te vstopnice tudi nikoli ne potečejo, lahko jih prenesete ali prodate drugi osebi, lastnik bo imel možnost hitrega nakupa ter 20 odstotni popust v trgovinah, restavracijah in hotelih. Omenjene vstopnice kasneje ne bodo več dostopne, ampak bodo na voljo samo dnevne ali sezonske vstopnice.

Ker je zgodba odlična, ljudje pa so žejni tovrstnih doživetij. A prvotni načrt postavitve parka v okolici Zaprešića je padel v vodo zaradi namembnosti zemljišča, ki ima obdelovalni značaj, hkrati pa kot trdi Hesam, v urbanističnem načrtu označeno kot rekreacijsko zemljišče. Posledično je ustavil predprodajo kart, a od načrta ne odstopa. »Soočam se z različnimi težavami. Na Hrvaškem ni recimo finančnih spodbud za tovrstne projekte. Ko sem vprašal, ali lahko za svoje investitorje iz Irana dobim vizume, se je to izkazalo za grozljiv greh. Šokiran sem nad odzivom nekaterih oseb, ko je beseda vendarle tekla o naložbi v njihovo gospodarstvo. Konzervativni multiplikator je verjetno 1, 5-kratnik prihodkov parka vsako posamezno leto, porabljenih in zastopanih v lokalnem gospodarstvu. Tak projekt bi imel torej enormen gospodarski vpliv na regijo,« je prepričan idejni vodja. Ko bo park delujoč, pričakujejo okoli 3 milijone obiskovalcev na leto, v parku pa bo zaposlenih okoli 3000 ljudi. »Običajna praksa je, da lokalna skupnost prispeva k projektu tako, da daje zemljišče v dolgoročni najem, a tudi ta poizvedba se je končala kot še en prepovedan greh.« A namesto na težave se usmerja v njihovo reševanje in ostaja zvest svoji ideji. Kajti, kot poudarja: »Če dobimo 50.000 članov t. im. predhodnega članstva iz Slovenije in najdem primerno zemljišče v velikost 50 ha, bom projekt popolnoma preselil v Slovenijo z novim konceptom. «