Režiser in scenarist Matevž Luzar je na filmsko sceno prodrl že s svojima študijskima filmoma, ki ju nato z raziskovanjem teme osamljenosti, minljivosti in smrti v neuradno trilogijo sklene njegov celovečerni prvenec Srečen za umret. Sledil je daljši premik v žanrske vode: s filmom Punce ne jočejo ter serijami Jezero, Leninov park in Dolina rož, ki na domače televizijske zaslone prinesejo nekaj žanrske svežine. A ves ta čas v ozadju že tli scenarij za Orkester, s katerim Luzar filmsko kamero prvič usmeri v svoj domači kraj: Zagorje ob Savi. Film, ki je nastajal šest let, pa danes seveda presega Zagorje: gledalcu namreč ponuja antropološki prerez naše družbe, nekakšno študijo slovenskega karakterja, ki pa kljub subtilni družbeni kritiki v sebi skriva plasti humorja in neizmerne empatije do svojih človeško nepopolnih »junakov«.
Matevž Luzar, filmski režiser in scenarist, predsednik Društva slovenskih režiserjev in režiserk, prejemnik nagrade Prešernovega sklada leta 2023 za film Orkester. (Foto: Nik Erik Neubauer)
Filmska umetnost v Zagorju ni bila enostavno dostopna, a se je ta vseeno hitro definirala kot področje, ki ga želite poklicno zasledovati.