Družinsko podjetje Skaza že vrsto let postavlja visoke standarde v predelavi in brizganju plastike ter v proizvodnji plastičnih industrijskih izdelkov. Z več kot 40-letnimi izkušnjami in dolgim seznamom dolgoletnih referenc je kompetenten partner industrijskim odjemalcem, najbolj elektroindustriji in pohištveni industriji pa tudi medicini na celotnem trgu Evropske unije in še posebno v Nemčiji. Nove poslovne priložnosti na tem področju vidijo v kompleksnejših sestavah in pri zahtevnejših kosih. Drugi del Skazine proizvodnje obsegajo izdelki lastne blagovne znamke za dom in vrt, za katere so glavni trgi skandinavske države, Francija, Nemčija in Avstrija, največjo rast pa dosegajo na novih trgih – v ZDA, na Novi Zelandiji, Japonskem, v Združenih arabskih emiratih in Avstraliji.

Paradna družina kompostnikovbokashiorganko

Med izdelki lastne blagovne znamke ima paradno mesto družina kompostnikovbokashiorganko iz trajnostnega materiala. Letos se je razširila z dnevno posodo za shranjevanje organskih odpadkov organkodaily. Podjetje je poslalo na trg tudi nov sistem kompostnikabokashkiorgankoessential v treh izvedbah, ki je narejen iz stoodstotno reciklirane plastike, v poletnih mesecih pa bo na voljo še nov set inovativnih posodic za prenos hrane od pripravljalca hrane do doma, službe, šole ali bolnišnice. Skaza je začela sodelovati z občinami in podjetji, ki upravljajo organske odpadke – v Sloveniji s Snago Maribor, zunaj Slovenije pa s Francijo, Združenimi arabskimi emirati v sklopu trajnostnega mesta Dubaj in s Portugalsko, pri čemer promovira ločevanje organskih odpadkov v gospodinjstvih in kompostiranje z bokashiorgankom, pojasni Matija Torlak, kreativni direktor.

Zaveza trajnosti z razvojem sodobnih plastičnih materialov zahteva vlaganja v tehnologijo. Letošnje glavne investicije so bile namenjene menjavi ERP-sistema za vodenje procesov v podjetju in vpeljavi sistema MES za učinkovito vodenje proizvodnje. »Za digitalizacijo imamo pripravljeno digitalno strategijo, ki jo bomo potrdili ob koncu leta in ji sledili. Pri izpeljavi projektov, vezanih na digitalizacijo in avtomatizacijo, si včasih pomagamo tudi s prijavo projektov za sofinanciranje in tako pokrijemo del stroškov. Del raziskav imamo vezanih tudi na razvoj novih, okolju prijaznejših materialov in njihovo vpeljevanje v naše procese,« poudari Branka Viltužnik, vodja oddelka raziskav in inovacij. Niko Medved, vodja optimizacije, proizvodnje, pakiranja in avtomatizacije, dodaja: »Pri obstoječih projektih se avtomatizacije lotevamo na področjih, kjer imamo za zdaj zahtevano stoodstotno prisotnost operaterja pri stroju. Pri novih projektih stremimo k temu, da v našo ponudbo vključimo popolno ali vsaj delno avtomatiziran koncept serijske proizvodnje. Ob vsem tem poskušamo zaznati tudi ergonomsko težja delovna mesta, ki jih želimo s pomočjo avtomatizacije izboljšati.«

Zaposleni so edini kapital podjetja

V podjetju je zaposlenih 285 sodelavcev. Trenutno najbolj potrebujejo proizvodni kader – pripravljalce proizvodnje, operaterje in skladiščnike, v skladu z načrti ob povečanju obsega poslov pa bodo iskali tehnični kader (tehnologe kakovosti, razvojnike, tehnologe), prodajnike, nabavnike in tudi delavce v proizvodnji, pove kadrovska strokovnjakinja Katarina Plastovšek. V Skazi, ki letos praznuje 45-letnico delovanja, se zelo dobro zavedajo, da so zaposleni edini kapital podjetja, ter želijo, da bi se pridobljena znanja in izkušnje prenašali na vse zaposlene. V sklopu akademije Skaza zaposleni za svoje sodelavce pripravljajo strokovna izobraževanja in izobraževanja na temo mehkih veščin. V programu Skaza mentor pa delavci spoznavajo druga delovna mesta, tudi mesta v upravi. Zaposleni to cenijo, enako kot cenijo tudi iskreno pohvalo in povratne informacije o svojem delu, pravi solastnica podjetja Tanja Skaza, ki je sama prevzela del izobraževanj.

V Skazi so junija 2019 uvedli šesturni delovnik na dveh oddelkih – v oskrbovalni verigi in računovodstvu. Predvidevali so, da bodo zaposleni lažje usklajevali zasebno in službeno življenje, kar bo pozitivno vplivalo na to, da bodo prihajali na delo še bolj motivirani in da se bo povečala produktivnost. Obenem so se nadejali zmanjšati bolniške odsotnosti in preprečiti predčasne upokojitve. Rezultati raziskave zadovoljstva zaposlenih po nekaj mesecih so bili zelo ugodni, saj sta se povečali zavzetost in delovna uspešnost, konfliktnost med delom in prostim časom pa se je znižala. Po dobrih dveh letih ugotavljajo, da je pomembno, da delodajalec ponuja delavcu svobodo in fleksibilnost, sodelavcem pa več pomeni, da lahko sami razporejajo svoj delovni čas. Tako je celotna režija prešla na fleksibilen delovni čas. S tem ukrepom v podjetju krepijo svojo blagovno znamko z vidika delodajalca, po uvedbi krajšega delovnika pa je število prispelih prošenj za delo naraslo za več kot 30 odstotkov. x