Netflixovi možje so rekli, dajmo posneti eno ziheraško uspešnico. Potrebujemo tri zvezdnike, nekaj sto milijonov proračuna za akcijo in pest riža za scenarij. Naredili so tako. Prišli so Čudežna ženska alias Gal Gadot, plečati Dwayne Johnson - The Rock in klepetavi Ryan Reynolds. Prišel je tudi denar, zgodba pa je res v vrednosti polkilske vrečke bio basmatija. Po znižani ceni. Tipičen akcijski tobogan, skratka. Johnson je agent ameriškega preiskovalnega urada FBI, Reynolds in Gadotova pa tatova zgodovinskih antikvitet, na sledi treh zlatih jajc, ki naj bi jih egiptovski kraljici Kleopatri podaril rimski general Mark Antonij. Prvi lovi drugega po Italiji, tretja pa oba namoči pri Interpolu, zaradi česar pristaneta v zaporu nekje sredi Rusije. Prav tam.

Na sporedu je pobeg, jasno. Nekje na četrtini filma se tako Johnson in Reynolds prikradeta za hrbet ruskega stražarja, ki ju ni videl, čeprav je še malo prej tulil oglušujoči alarm. Bil je na instagramu, všečkal je fotografije predsednika Putina. Tiste, na katerih je Vladimir na konju in zgoraj brez. Seveda – v brezmožganskih akcijah so stražarji po pravilu slabi stražarji, Rusi pač Rusi, domet pa nekje tukaj. A to še ni prevelik problem. Pri tovrstnih eskapističnih megaprodukcijah vzameš v zakup vse te ameriške klišeje iz hladne vojne in ničkolikorat viden zaplet o nacistih, ki so po svetu zgradili podzemne bunkerje, vanje pa poskrili ukradene slikarije, skulpture in druge vredne eksponate. Ne, težava je usodnejša.

Problem filma, kakršen je Red Notice, torej filma, ki meša akcijo, komedijo in lov za zakladom, ni zgolj, da smo takšno formulo videli že v neštetih izpeljavah, problem je, da režiser in scenarist Rawson Marshall Thurber ne ponudi ničesar zares drugačnega ali bog ne daj unikatnega, da bi upravičil epilog, iz katerega je jasno, da bi Netflix gradil franšizo. Več idej imajo celo upravitelji tistih patriotskih Putinovih instagram profilov, kjer vidimo Vladimirja tako na telefonu z Bidnom kot na hokeju z Lukašenkom. Tako na svetovnem prvenstvu z Luko Modrićem kot sestanku z Angelo Merkel. Tako s kužkom kot z ostrostrelko, pa tudi s kučmo, usnjeno jakno, sončnimi očali in rostfraj skodelico kave.

Malo lastnega stila in karizme filmu res ne bi škodilo. Presneto očitno namreč postaja, da želi Netflix na silo in na hitro zgraditi ekosistem franšiz, s katerimi bi lahko na trgu videa na zahtevo še naprej ohranjal prednost pred tradicionalnimi studii, kot so Disney, Warner Brothers in Universal. Ti poskusi tako postajajo vse bolj obupani, potem ko sta samo lani v podobno sivo povprečje padla že Netflixovi hišni akciji Extraction s Chrisom Hemsworthom in The Old Guard s Charlize Theron. Red Notice tako kljub simpatični osrednji zasedbi namesto uspešne modernizacije pustolovščin Indiane Jonesa, ki jim vztrajno mežika z referencami, pristane v domeni serije filmov Zaklad pozabljenih z Nicolasom Cageem in Diane Kruger. Strategija najemanja zvezdnikov in metanja milijonov za snemanje na eksotičnih lokacijah ob tako formulaičnih avanturah pač ni dovolj za mainstream uspešnico.