Letošnjo gazelo za gorenjsko regijo je družba Dnevnik podelila podjetju Marmor Hotavlje, ki velja za svetovnega voditelja v nišnem luksuznem segmentu opreme jaht. Med tremi nominiranci za regionalno priznanje sta bila še Mizarstvo Jezeršek, prav tako iz Hotavelj, in šenčursko podjetje Protim Ržišnik Perc. Po oceni komisije je letošnja gorenjska gazela svetovni zgled trajnostne in dinamične rasti. Uspeh skupaj s 174 zaposlenimi gradijo na znanju, kakovosti in razvoju, blagovno znamko pa razvijajo s poslanstvom ljubezni do kamna in z izdelki, ki bodo preživeli podjetje. V petih letih so njihovi prihodki zrasli za več kot 60 odstotkov, lani pa so ustvarili 15,5 milijona evrov prometa. Njihovo uspešnost dokazuje tudi visoka dodana vrednost na zaposlenega (61.606 evrov), ki je višja tako od povprečja v panogi kot tudi od povprečja v gospodarstvu.

Prihodki na zaposlenega višji od gospodarskega povprečja

Podlaga za povabilo podjetjem v projekt Gazela je lestvica sto najboljših (bonitetno odličnih) najhitreje rastočih (prihodki iz prodaje) podjetij v zadnjih petih letih, ki jo pripravi družba Dun & Bradstreet. Analiza uspešnosti poslovanja podjetij v gorenjski regiji, ki so jo izdelali analitiki Dun & Bradstreet, je pokazala, da so finalisti v finančnem letu 2020 med vsemi regijskimi finalisti predstavljali 11 odstotkov celotnih prihodkov, 19 odstotkov zaposlenih, 16 odstotkov sredstev in 16 odstotkov deleža dobička. Regijski zmagovalci gorenjske regije so zelo dobičkonosni, saj je njihov dobiček na zaposlenega za 11.600 evrov višji od povprečja gospodarstva, prav tako so ta podjetja tudi produktivnejša od povprečja v gospodarstvu.

Finančni podatki za leto 2020 v pdf obliki.

Osvojite mednarodne trge z analitičnim pristopom do podatkov

Za verodostojne analitične podatke pri projektu Gazela od leta 2009 skrbi družba Bisnode, ki je od avgusta letos del družbe Dun & Bradstreet, vodilnega svetovnega ponudnika poslovnih podatkov in analitike. Slovenska podjetja imajo tako na voljo širok nabor globalnih podatkov in analitičnih uvidov, podprtih z lokalnimi izkušnjami, da bodo lažje sprejemala pametne odločitve in izboljšala poslovno uspešnost. Pri sklepanju novih poslov namreč ni pomembno le, da dobro (s)poznate svoje poslovne partnerje, pač pa tudi, da se sami predstavite kot zaupanja vredno in verodostojno podjetje. To je še posebno ključno v času gospodarske krize, ko se običajno bonitetna ocena podjetij zniža, podaljšajo se plačilni roki, nekatera podjetja pa se soočajo z likvidnostnimi težavami ali celo prenehajo delovati. Zaradi tega podjetja postanejo previdna pri izbiri poslovnih partnerjev in načinu sodelovanja z njimi.

Kako sprejeti pametne odločitve v letu 2022

Gospodarska kriza je prizadela številna podjetja. Ne glede na to, ali z nekom sodelujete že več let ali ste šele začeli, je pomembno, da redno spremljate spremenljive in prediktivne kazalnike v rešitvah Dun & Bradstreet. Pri ocenjevanju kondicije podjetja se zato zanesite na oceno Failure Score, ki se je izkazala kot zelo robustna tudi v stresnih razmerah. Kar 81 odstotkov podjetij, ki so bila v lanskem letu izbrisana, je namreč bilo v visoki coni tveganj. Predvideni plačilni indeks (EPI) je najhitrejši indikator tveganja, ki na podlagi plačilnih navad podjetja in njemu podobnih pove, kakšno povprečno zamudo lahko pri plačevanju računov pričakujejo v prihodnjih dveh do treh mesecih. Brezplačno preverite aktualne finančne podatke vaših poslovnih partnerjev doma in v tujini ter ocenite potencialna tveganja. Izbirajte poslovne partnerje z mednarodnim certifikatom bonitetne odličnosti, ki predstavlja izkaznico o nadpovprečni kakovosti in stabilnosti poslovanja podjetja. Podjetja s certifikatom lažje pridobijo zaupanje novih kupcev in dobaviteljev ter si zagotovijo prednost pred konkurenco. Tista podjetja, ki merijo na široki trg, so pri poslovanju v kriznem času praviloma v prednosti, zato se za nove poslovne priložnosti ozrite na mednarodne trge.

Damir Simonović je analitik v družbi Dun & Bradstreet