Zgodba podjetja Equa sega v leto 2009, ko se je direktor Anže Miklavec sprehajal po morski obali in bil globoko razočaran ter žalosten, ko je v morju videl ogromno odpadne plastike. Začel je razmišljati, kako bi lahko zmanjšal količino odpadkov. Odločil se je, da bo ustvaril blagovno znamko Equa, pod katero sodijo stekleničke za večkratno uporabo, narejene iz kakovostnih materialov.

Biti dober v eni stvari je premalo

Miklavec meni, da je podjetje uspešno, če dobro pokriva vse segmente – razvoj, marketing, prodajo in distribucijo: »Če si dober samo v eni stvari, je premalo. Dobra ideja, dobra izvedba, dober marketing, dobra distribucija, dobra logistika, vse to je pomembno. Ideje so tista stvar, v kateri si želim, da bi bili najmočnejši. Če imaš ideje in vizijo, je delo užitek. Ideje so olje za motor, poganjajo podjetje, spodbujajo ljudi in ustvarjajo pravo energijo.« Po letih grajenja znanja in ekipe so izpilili razvoj in logistiko, marketing pa je od samih začetkov jedro njihovega delovanja.

Prvi mož Eque poudarja, da se trg tako hitro spreminja, da to ni posebna prednost, saj se mora podjetje nenehno prilagajati in izboljševati na tem področju. Glede na to, da kopije z vsega sveta zelo hitro sledijo izdelkom Equa, je podjetje ujeto med dvema dejstvoma. »Če razvijemo pravi produkt, ga moramo spraviti na trg dovolj hitro, da poberemo smetano, preden nam sledijo konkurenti. Če pa ne razvijemo pravega produkta, nas sicer nihče ne bo kopiral, vendar tudi izdelkov uporabniki ne bodo kupili,« je pojasnil Miklavec.

Pristop do trgov je takšen, da podjetje velikokrat izdelek na trg pošlje »po občutku«, nakar pozorno spremlja sprejem izdelka pri kupcih in se je sposobno praktično čez noč prilagoditi, katerim trgom posvečati več pozornosti. »Znamka Equa denimo od 80 do 90 odstotkov prometa ustvari v Evropi. Blagovna znamka Goat Story, v sklopu katere so izdelki za kavoljubce, pa ravno obratno – v Evropi naredi samo 30 odstotkov prometa. Ker je znamka zelo nišna, je lahko še toliko bolj svetovna,« dodaja Miklavec. Prav segment kave je danes veliki adut podjetja za prihodnost. 90 odstotkov izdelkov izvozijo, predvsem na evropske trge in v Združene države Amerike.

Razvoj bolj kompleksnih izdelkov

Podjetje zelo malo posluje z zunanjimi izvajalci, z izjemo proizvodnje, a Miklavec pravi, da vseeno tehnično zelo dobro razumejo, kaj počnejo z zunanjimi izvajalci, in želijo imeti čim več stvari pod »domačo« streho.

Strategija prihodnosti je razvoj bolj kompleksnih izdelkov, ki jih bo konkurenca težje kopirala, po drugi strani pa je seveda razvoj takšnih izdelkov dražji in dolgotrajnejši. Kar se tiče iskanja novih zaposlenih, podjetje zaradi vse bolj kompleksnih izdelkov trenutno najbolj intenzivno išče tehnične profile, osebe s poznavanjem strojništva in razvojnike. Equa je namreč bolj znana v marketinških krogih kot v inženirskih, zato imajo precej izzivov z iskanjem tehničnega kadra. Cilj podjetja je razširiti kategorije, v katerih delujejo njihove znamke. Stavijo na inovativnost, ker se trg hitro spreminja. Zahodni trg postaja vse bolj podoben kitajskemu, kar pomeni predvsem več posnemanja izdelkov. Tudi veliki igralci na trgu nimajo nobenih zadržkov pri imitaciji izdelkov. In kot še ugotavlja Miklavec, je to za njih velik izziv, saj so te kopije le malenkostno drugačne in jih je zelo težko sodno izpodbijati. Zato vidi priložnost v krepitvi lastnih blagovnih znamk.