Zgodba EKWB (kratica za Edvard König Water Blocks) se je začela v študentski sobi, ko je Edvard König, ustanovitelj podjetja, študiral lesarstvo na Biotehniški fakulteti. Kupil je računalnik, a z njim ni bil zadovoljen, saj je bil glasen in se je pregreval. Iskal je nekaj boljšega in našel vodno hlajenje. Vendar pa tudi s kupljeno rešitvijo ni bil zadovoljen. Ko je delal na CNC-stroju za obdelovanje kovin, se je rodil njegov hobi. Nenehno je risal in ustvarjal, razmišljal, kako bi kaj naredil, izboljšal in poenostavil. Svoje prve izdelke je sestavil kar v svoji študentski sobi skupaj s sostanovalci. Ko jih je okrog leta 2003 pokazal na spletnih forumih, je dobil ogromno pozitivnih in poučnih odzivov. Ugotovil je, da se mora premakniti naprej.

Navdušen sprejem na trgu

Na delavnici, kjer so mu pomagali pri pripravi poslovnega načrta, je spoznal poslovnega angela Matjaža Krča. Ta mu je pomagal pri pogajanju z distributerji, postavljanju močne blagovne znamke in začetnih drznih poslovnih potezah. Skupaj sta ustvarila posel in ekipo, ki jo vodi strast po inoviranju in preseganju meja, in to na svojstven EK-način. Edvard König pravi: »Z Matjažem skupaj vodiva podjetje že od samega začetka. Moja vloga je povezana predvsem z ekipo razvoja pri oblikovanju novih produktov, vodenju industrijskega dizajna, hkrati pa sem tudi glavni povezovalec ekip za inoviranje. Matjaž je prevzel vlogo direktorja podjetja, skrbi predvsem za poslovni razvoj ter strateško povezovanje. Tako delo v tandemu se je izkazalo za odlično rešitev.«

Podjetje je svoje prve velike uspehe doživelo že na začetku s prodajo prvih kosov in posluhom za povratne informacije s tehnično zahtevnega in poznavalskega trga, ki so ga sestavljali posamezniki z visokimi pričakovanji do obljubljenega delovanja hlajenja. Na osnovi tega so v EKWB lahko razvijali še druge produkte, ki jih je trg navdušeno sprejel. Matjaž Krč o uspehih pravi: »Če govorimo o prvih uspehih, se moramo vrniti prav v prvo leto. V šestih mesecih sva uspela pokriti najzanimivejše svetovne trge. Podjetje pa je bilo zasnovano tako, da je imelo minimalne fiksne stroške, tako da smo lahko dosegli točko preloma zelo hitro. To je bilo zelo pomembno, ker ni bilo v načrtu, da bi iskali zunanje investitorje. Podjetje se je moralo razvijati z lastnimi sredstvi. In tako je še danes.«

Z nišnega trga v kategorijo mainstreama

EKWB je začel na nišnem trgu, zdaj pa razvija in prodaja izdelke tudi v mainstreamovski kategoriji. Zato je pred nekaj leti padla odločitev, da podjetje razdelijo na različne poslovne enote, pri čemer je najprepoznavnejše kot najobsežnejši ponudnik visokokakovostnih izdelkov za vodno hlajenje po meri, svojo ponudbo pa so razširili na hladilne sisteme AIO (All-In-One), igralne računalnike plug-and-play in profesionalne delovne postaje. Največ povpraševanja je po tako imenovanem custom loop (izdelki po meri) in AIO. Ciljni kupci so entuziasti, ki sestavljajo svoje računalnike, igralci igric, profesionalci (inženirji, programerji, arhitekti) in podjetja. Poleg tega podjetje ponuja rešitve za industrijo, kot sta avtomobilska in proizvajalci podatkovnih centrov. Konec lanskega leta so začeli izdelovati lastno linijo vodno hlajenih igričarskih računalnikov pod imenom EK Fluid Gaming.

Podjetje s sedežem v Komendi, kjer potekata razvoj in večina proizvodnje, manjši proizvodni obrat pa ima tudi v Teksasu v ZDA, danes več kot 99 odstotkov prihodkov ustvari na 149 trgih po vsem svetu – največja sta Amerika in Evropa. Lani je prodaja dosegla 37 milijonov evrov prihodkov, letos pa meri na 60 milijonov evrov. EKWB ima hčerinski podjetji v Ameriki in na Kitajskem ter sodeluje s petimi regionalnimi predstavniki v Evropi, Severni in Južni Ameriki, Rusiji, azijskih državah ter na Kitajskem. Podjetje je že v začetku postavilo mrežo specializiranih prodajalcev in obenem prodajalo prek lastne spletne trgovine, v zadnjem času je vstopilo tudi v prodajni kanal spletnih tržnic.

Rast z novimi tehnologijami

Na vprašanje, kakšni so cilji podjetja v naslednjih petih, desetih letih, König in Krč odgovarjata: »Rast. Zelo preprosto. Industrija IT hitro raste. Čipi so dosegli mejo, do katere je hlajenje z zrakom učinkovito, zato se odpira ogromno možnosti za vodno hlajenje.« Matjaž Krč poudarja: »Mislili smo, da se bo preskok zgodil hitreje, vendar gre za velikansko industrijo. In to je dobro, ker omogoča večjo rast tudi podjetju.« EKWB želi vpeljati na ta trg nove tehnologije, ki jih že razvija s svojimi partnerji, s katerimi zadnjih sedem let sodeluje v razvojnih projektih. Zato se tudi število zaposlenih najbolj povečuje prav v oddelku razvoja. Čedalje bolj so vidni kot neodvisni ponudnik tehnoloških rešitev za IT-industrijo. Kot dodaja Edvard König: »Vsekakor vidimo rast, in sicer z razvojem produktnih linij v vseh poslovnih enotah, ki se osredotočajo na specifičen segment, kjer lahko vključimo tehnologijo.«

V podjetju je več kot 200 zaposlenih, lob koncu leta jih bo že več kot 250, kar je za tako podjetje hitra rast. EKWB ni običajno podjetje, ker vedno išče druge poti, kar je tudi globoko vpeto v njegovo kulturo nenehnega inoviranja, deljenja znanja ter spodbujanja osebnega in kariernega razvoja pri prav vsakem zaposlenem. Zato je tudi sistem spodbud, motivacije in nagrajevanja drugačen. Zaposleni imajo dobre plače, ki so vedno nad slovenskim povprečjem v primerljivih podjetjih. Druga osnova pa je odlično delovno okolje, kamor sodijo dobra komunikacija, jasno in spodbudno vodenje ljudi in struktura ter jasna pričakovanja. »Pomembno je, da se nam pridružijo tisti, ki sodijo v našo kulturo, ta temelji na strasti, inovativnosti in tehnologiji. Smo hitrorastoče podjetje in razvijati se mora prav vsak člane ekipe. Ravno zato velikokrat rečemo, da iščemo drzne vikinge, ki so neustrašni in premikajo meje mogočega, saj je to ključ do uspeha. Pri vsem, kar počnemo, nas vodi strast, zato je biti del EKWB več kot le služba,« pravi ustanovitelj Edvard König.

Z majhnimi dejanji vračajo skupnosti

Vizija podjetja EKWB je ustvarjati računalnike za boljši svet in to miselnost vpeljujejo na vsa področja svojega delovanja. Zavedajo se, da imajo odgovornost do vseh svojih deležnikov, zato njihove družbeno odgovorne aktivnosti vključujejo zaposlene, njihove družine, širšo lokalno skupnost, kupce, oboževalce, partnerje in dobavno verigo. Edvard König poudarja: »V veliko veselje nam je podpirati lokalne organizacije, ki povezujejo skupnost in pomagajo ljudem na poti k samostojnosti. V EKWB smo podarili oblačila, igrače, knjige, nakit Naši trgovin'ci, v kateri so vključene osebe z zmerno telesno in duševno motnjo v razvoju. Dvakrat na leto zbiramo računalniško opremo in jo v okviru društva Duh časa dostavimo tistim, ki si jo sami težje privoščijo. Delimo pobude lokalnih društev in organizacij, kot so krvodajalske akcije, dobrodelni pohodi in čistilne akcije, ter s tem pozivamo zaposlene, da z majhnimi gestami vračajo skupnosti.«