Kovidni ukrepi so organizatorjem delavnice in festivala Jazzinty letos nekoliko zmešali štrene, vendar spet ne toliko, da festivala ne bi mogli pripraviti. »Če smo imeli v preteklih letih udeležence iz 25 držav, jih imamo letos iz desetih. Udeležencev je 50, od tega tretjina tujcev, kar je glede na razmere zelo spodbudna številka,« pravi programski vodja Jazzintyja Domen Bohte.

Letos v ospredju mladi slovenski jazz vokalisti

Delavnica Jazzinty, ki bo od 16. do 21. avgusta, je intenzivno enotedensko glasbeno izobraževanje, odprto za vse, ki jih zanimata improvizacija in jazz, ne glede na inštrument ali predznanje. Spremlja jo popoldansko in večerno koncertno dogajanje na različnih lokacijah Novega mesta. Obeta se šest festivalskih večerov z desetimi koncerti mladih slovenskih vokalistov. »Osrednja letošnja nit celotnega festivala so namreč mladi slovenski glasbeniki, večinoma udeleženci preteklih delavnic in festivala Jazzinty, ki so ali pa bodo v kratkem izdali samostojni album ter v svoje projekte vključujejo vokalni izraz ali liriko, ki odraža duha časa, v katerem smo se znašli,« dodaja Bohte.

Ena letošnjih novosti je program umetnikov v rezidenci, kamor produkcija Jazzinty pripelje svetovno znanega glasbenika in pedagoga za dva dni na delavnico, odigra pa tudi koncert. Letos v rezidenco prihaja avstrijski kitarist Wolfgang Muthspiel, ki bo tudi odprl letošnji festival. Bohte med novostmi izpostavlja tudi predavanja, ki bodo letos odprta za javnost. Temu primerno bodo prilagojene tudi tematike predavanj, tako napoveduje širše glasbene koncepte, zanimive ne le za jazz glasbenike, ampak za glasbenike in javnost nasploh. Med drugim bodo govorili o glasbenih pravicah, glasbeni dediščini, uporabi tehnologije v glasbi in podobno.

Jazzinty kot odskočna deska

»Jazzinty je s tem, ko je v 20 letih izobrazil več kot tisoč udeležencev in se je zvrstilo ogromno mentorjev svetovnega kova, svoj pomen res utrdil. Smo ena najmočnejših produkcij v jugovzhodni Evropi ravno zato, ker imamo tudi delavnico. Ta izobrazi glasbenike, ki potem nastopajo tudi na drugih festivalih. Mnogim je bil Jazzinty tudi odskočna deska za študij na tujih univerzah,« dodaja Bohte.

Delavnico letos pripravljajo v sodelovanju z graško jazzovsko akademijo in švicarskim jazz kampusom iz Basla. Med mentorji bodo Zvezdana Novaković (vokal), Tomaž Gajšt (trobenta), Boštjan Simon (saksofon), Vasil Hadžimanov (klavir), Samo Šalamon (kitara), Robert Jukič (električni bas in kontrabas), Kristijan Krajnčan (bobni), Dré A. Hočevar (uvod v kompozicijo) in Ana Čop (spoznavanje jazza).

V ritmih španske glasbe in flamenka

Slovenski izvajalci mlade generacije bodo v ospredju tudi na 6. festivalu klasične in sodobne glasbe Sem glasba, sem mesto, ki so ga zaradi kovidnih ukrepov prestavili z maja na september. Letos se bo odvijal v ritmih španske glasbe in flamenka, v ospredje pa postavljajo španskega skladatelja Manuela de Fallo. Od 6. do 9. septembra se tako na različnih prizoriščih po mestu obetajo glasbene poslastice z mednarodno priznanimi domačimi in tujimi izvajalci, od plesnih koncertov in delavnic, dialoga flamenka in sufijske glasbe iz Turčije do koncerta harfistke Mojce Zlobko Vajgl. Programska vodja festivala Liljana Jantol Weber med drugim izpostavlja zanimiv plesni koncert Suita za tri v izvedbi flamenko kitare, čembala in flamenko plesa. Festival se že tradicionalno zaključi z Nočjo slovenskih skladateljev, ki jo pripravljajo v sodelovanju z Društvom slovenskih skladateljev.

»Kar želimo z obema festivaloma prinesti Novemu mestu, se je dogajalo že pred desetletji oziroma pred stoletjem,« je dejal direktor Zavoda Novo mesto Aleš Makovac in pri tem namignil na novomeške pomladnike. »Gre za pretok umetnikov iz ene države ali sveta, ki pridejo v Novo mesto in tu pustijo neke sledi, te pa potem dopuščajo nadgradnje. Zato pravim, da je to, kar počnemo v okviru Jazzintyja in festivala Sem glasba, sem mesto, le nadaljevanje novomeške pomladi,« je pomen dogajanja opisal Makovac.