Z letošnjim festivalom se Bayreuth ponovno vrača na zemljevid opernega sveta. A vse seveda ne bo potekalo tako kot običajno. Program festivala je skrčen, rdeča preproga bo ostala zvita, tudi državniškega sprejema po odprtju ne bo. Bo pa po tradiciji festival odprla sveža postavitev katerega od Wagnerjevih zrelih opernih del. Tokrat so se odločili za Letečega Holandca v postavitvi ruskega režiserja Dmitrija Černjakova in pod vodstvom dirigentke Oksane Lyniv. Ukrajinka bo prva ženska, ki bo v 145-letni zgodovini festivala stala za dirigentskim pultom. Na vprašanje, zakaj je bilo potrebno toliko časa, vodja festivala Katharina Wagner, sicer prapravnukinja skladatelja Richarda Wagnerja, odgovarja: »Ker je bilo očitno premalo dirigentk.«

Triinštiridesetletna Oksana Lyniv, ki je bila nazadnje šefinja dirigentka Opere v Gradcu, pa je v intervjuju povedala: »Pred 100 leti bi bilo kaj takšnega nepredstavljivo, čeprav so že takrat delovale uspešne dirigentke.«

Že pred pričetkom festivala so v Muzeju Richarda Wagnerja prvič na ogled postavili originalno rokopisno partituro opere Leteči Holandec. Skladateljeva 414 strani dolga partitura je razstavljena v trezorju v kleti vile Wahnfried v Bayreuthu.

Poleg nove produkcije Letečega Holandca bodo letos ponovili Mojstre pevce nürnberške in Tannhäuserja, na sporedu je tudi Valkira, pri kateri sodeluje avstrijski slikar Hermann Nitsch, ki je dejal, da ne bo ustvarjal scenografije za znamenito opero, ampak bo izvedel slikarski performans, ki bo posredno povezan z Wagnerjevo glasbo. Valkira bo na festivalu premiero doživela 29. julija.

Na sporedu sta tudi dva koncerta. Vodila ju bosta domači dirigent Christian Thielemann in latvijski dirigent Andris Nelsons. sta