Marketing vizije zaposlenim

Model deluje. Podjetje dosega več kot 80.000 evrov dodane vrednosti. Utemeljena je na trojčku: marketing-ljudje-inoviranje. Pri marketingu verjetno večina pomisli na odnos s strankami: kako lahko prepričamo več ljudi, da kupijo tisto, kar prodajamo? Toda še en »trg« je prav tako pomemben: zaposleni, ljudje, ki lahko blagovno znamko oživijo za vaše stranke. Medtem ko marketing navzven podpira prodajo izdelkov ali storitev, interni marketing ali interno komuniciranje »trži« vizijo, cilje, kulturo in poslanstvo organizacije zaposlenim. Po podatkih Universuma, globalno uveljavljenega specialista za znamčenje delodajalca, je bila še pred desetletjem tehtnica moči – četudi že tedaj v prid delojemalcem – precej bolj uravnotežena. Danes je na trgu talentov razmerje moči nedvoumno v prid zaposlenih: le še 7 odstotkov trga dela obvladujejo ponudniki zaposlitev. Takšen trend sta že pred leti napovedala Ridderstrale in Nordstrom v poslovni uspešnici Ta nori posel.

Namesto delavcev, ki pridejo delat, so danes ljudje, s katerimi soustvarjamo, promotorji znamke in identitete podjetja. Britanska dobrodelna organizacija Alzheimer's Society je pred časom svojih 2500 zaposlenih in 9000 prostovoljcev preoblikovala v predane, učinkovite ambasadorje blagovnih znamk. Ambiciozen podvig je spremljal uvedbo nove blagovne znamke, petletnega strateškega poslovnega načrta in novega sklopa organizacijskih vrednot in vedenj. Interni video je pomagal utemeljiti spremembe, Alzheimerjevo združenje pa je med drugim zagotovilo usposabljanje za javno nastopanje – da so lahko zaposleni samozavestno govorili o svojem delu.

Čustvena povezava s podjetjem in izdelki

Čeprav vodstvo prepoznava potrebo po obveščanju ljudi o strategiji in usmeritvah podjetja, jih pogosto »zmanjka« pri razumevanju potrebe po prepričanju zaposlenih o moči znamke – to jemljejo kot danost. V podobno past se lahko ujamejo osebe, zadolžene za interno komuniciranje. Informacije zaposlenim posredujejo v obliki novic, biltenov itn., a te niso namenjene razumevanju edinstvenosti blagovne znamke podjetja ali znamke delodajalca.

Zakaj je interni marketing tako pomemben? Prvič, ker je to najboljši način, da zaposlenim pomagate vzpostaviti močno čustveno povezavo s proizvodi in storitvami, ki jih prodajate. Brez te povezave bodo zaposleni verjetno spodkopali pričakovanja, ki jih obljublja vaše podjetje. V nekaterih primerih je to zato, ker preprosto ne razumejo, kaj ste obljubili javnosti, zato na koncu delajo drugače od obljube. V drugih primerih morda dejansko ne verjamejo v blagovno znamko in se do podjetja počutijo nevezano. Ljudje so – ko skrbijo za blagovno znamko in verjamejo vanjo – bolj motivirani in njihova zvestoba podjetju se povečuje. Zaposleni so enotni in navdihnjeni s skupnim občutkom za poslanstvo in identiteto. In tako postanejo magnet tudi za nove potencialne sodelavce.

Ko podjetje raste, potrebuje interno komuniciranje

Da interno komuniciranje ni samoumevno, bo na prvi KIK konferenci internega komuniciranja 22. aprila delila izkušnjo Anka Brus, direktorica gazele Agitavit Solutions: »Ob stalni rasti podjetja sem se v nekem trenutku zavedela, da informacije ne pridejo več do vseh sodelavcev. Ker mi je transparentna komunikacija pomembna in ključna vrednota tudi v Agitavitu, je bil zame to kar šok. V tistem trenutku sem spoznala, da se komunikacija pri določenem številu zaposlenih ne zgodi več sama, čeprav zanjo ni nobenih ovir. Treba jo je načrtovati in negovati.«