Anže Miklavec, ki je leta 2009 agencijo ustanovil s Stello Korošec, je uspešen podjetnik mlajše generacije. Potem ko je trg dobro sprejel stekleničko za vodo equa, je leta 2014 izjemen uspeh na spletni platformi za množično financiranje kickstarter doživel še en paradni izdelek – goat mug, oblikovno posebna skodelica za kavo. Podporniki po vsem svetu so za izpopolnitev prototipa in zagon redne proizvodnje prispevali skoraj 460.000 dolarjev, z dosedanjimi kampanjami na kickstarterju za goat mug, aparat za pripravo kave gina in pametno stekleničko za vodo equa pa je podjetje zbralo več kot 1,2 milijona dolarjev.

Najprej Equa, nato Goat story

»Blagovna znamka Equa se je na trgu pojavila prva, nato smo to kategorijo nadgrajevali z različnimi dizajni in novimi izdelki,« pove direktor Anže Miklavec. »Ko smo na trg poslali goat mug, se je začela razvijati še ena blagovna znamka, ki raste naprej z novimi izdelki. Ker smo veliki ljubitelji kave, smo se osredotočili na to nišno področje in na kickstarterju najprej predstavili aparat za pripravo kave gina, imamo tudi lastno mikropražarno, v kratkem pa bomo postavili še kampanjo za aparat za kavo espreso in izpopolnjeni aparat gina ter ponudili eksotične vrste kave. Kickstarter je za nas samo odskočna deska – marketinški kanal za preverjanje trga in njegovega potenciala na eni strani ter dostop do mednarodnih trgov na drugi.«

Prav zaradi predstavitev na platformi za množično zbiranje sredstev se je podjetju odprlo veliko trgov ne le v Evropi, ampak tudi v Severni in Južni Ameriki, na Japonskem, Kitajskem in Bližnjem vzhodu oziroma tam, kamor se marketinško niso intenzivno usmerili. A ni samo Goat Story blagovna znamka, ki jo razvijajo naprej, tudi Equa se dopolnjuje z novimi izdelki. Spomladi je bila na kickstarterju uspešno predstavljena pametna steklenička equa, ki uporabnika opozarja na pitje vode. V prihodnjih mesecih jo bodo še tehnološko in oblikovno izpopolnili in novo različico po prijaznejši ceni februarja poslali na trg. Pred nekaj meseci je znamko dopolnila linija ekoloških kozmetičnih in čistilnih sredstev equa care. Uporabniki izdelke v prahu doma sami zmešajo z vodo in se tako izognejo odvečni plastični embalaži, v kateri bi jih sicer kupili v trgovini. Kot pojasnjuje Anže Miklavec, gre za novo tržno nišo, ki jo bodo razvijali še naprej.

Usmerjeni na svetovni trg

Prav razvoju na področju uporabnih izdelkov v podjetju posvečajo izredno pozornost, za kar skrbi tretjina od okoli 40 zaposlenih, ki se jim pridružujejo še zunanji sodelavci in študentje. Z izdelki, ki jih proizvajajo na več celinah, se v veliki večini usmerjajo na tuje trge, saj je delež domačega manj kot desetodstoten. »Smo pa zadovoljni, da lahko izdelke testiramo doma,« poudarja Miklavec. »Odziv na domačem trgu je tisti, ki nam največ pomeni – ne zaradi številk, ampak zaradi podpore. Če jo imamo doma, nam to da motivacijo za naprej.« Na vprašanje, kako razširjeni sta blagovni znamki po svetu, odgovarja, da je z nekaj odstotki močnejša Equa, ki je najmočneje zastopana v Evropi, predvsem na nemškem in skandinavskem trgu. Zaradi nadaljnjega razvoja in potenciala ji je zelo blizu Goat Story, katere ciljni uporabniki so zaradi nišnih izdelkov razporejeni skoraj po vsem svetu.

Če se ozremo še po številkah, je znamka Equa v letih od 2014 do 2019 za več kot tisočkrat povečala prodajo. Čisti prihodki od prodaje so lani znašali 7,077 milijona evrov, medtem ko je čisti poslovni izid poslovnega leta 2019 dosegel 1,06 milijona evrov. Dodana vrednost na zaposlenega je lani dosegla 84.500 evrov, kar je v slovenskem merilu velik dosežek. »Kot startup do polne faze rasti še nismo prišli,« pojasnjuje Miklavec. »Trenutno smo v razvojnem ciklu in se nam bodo dosedanja vlaganja obrestovala šele v prihodnjih dveh ali treh letih, ko pričakujemo še višjo rast. Na področju hardvera, kamor se lahko prištevamo, so razvojni cikli daljši, ne nazadnje pa smo potrebovali veliko več časa, da smo se v vseh teh letih naučili vsega – od proizvodnje do distribucije.«