Odkar sta ljubljanska mestna občina in podjetje Europlakat, partner pri tem javno-zasebnem projektu, leta 2011 uredila prvih 30 postajališč sistema za izposojo mestnih koles Bicikelj, se na občino obračajo meščani s predlogi in željami, kje v mestu bi si še želeli priljubljena mestna kolesa. Teh je zdaj v obtoku že več kot 600. Med zadnjimi so denimo delavci postajališče uredili pri novem nakupovalnem središču Aleja, v prihodnje pa lahko kolesarji med drugim terminal pričakujejo tudi pri novozgrajeni pohištveni trgovini Ikea. Čeprav se sistem širi, pa so v mestu še vedno lokacije, kjer občani Bicikelj pogrešajo.

V dveh letih 18 postajališč

Na ljubljanski mestni občini so že pred časom napovedali, da so novembra lani s podjetjem Europlakat podpisali aneks k pogodbi, ki predvideva ureditev dodatnih osemnajst postajališč Biciklja. O lokacijah, kje bi terminale v prihodnje lahko postavili, so sicer na občini že skorajda tradicionalno še vedno redkobesedni. »Lokacije se trenutno usklajujejo na način, da se bo čim bolj optimalno zapolnilo območja, ki danes še nimajo postajališč,« je občinski odgovor, ki ga lahko najpogosteje preberejo občani, ki so se na občino v zadnjih mesecih obrnili s predlogi in pobudami za širitev sistema. Spomladi so sicer na občini pojasnili, da bi letos lahko postavili devet postajališč, preostalih devet pa načrtujejo v prihodnjem letu.

Medtem se je na občinskem spletnem portalu Pobude meščanov nabralo že precej pobud za različne lokacije. Med predlogi so denimo Črnuče, Ulica Ivane Kobilce v naselju Brdo, ob Koseškem bajerju, ob Podutiški cesti, v bližini železniške postaje na Ježici in v Vižmarjah. »Prosil bi za postavitev postaje Bicikelj na novem parkirišču P+R Stanežiče in pred Merkurjem Vižmarje. Na obeh lokacijah je dovolj prostora za postaji, hkrati pa bi krajanom to precej povečalo možnost povezanosti s središčem mesta brez bremenitve Celovške ceste z avtomobili,« je denimo zapisal eden od meščanov.

V prihodnje tudi do Stanežič?

S podobno pobudo se je na mestno občino obrnila tudi ljubljanska mestna svetnica Mojca Škrinjar. V imenu svetniškega kluba SDS je ljubljanskemu županu predlagala, naj občina v prihodnje mrežo Bicikljev, hkrati pa tudi sistem za izposojo električnih vozil, razširi do Vižmarij, Broda, Gameljn in prek parkirišča P+R Stanežiče do Mednega. Večina postajališč Biciklja je trenutno sicer znotraj obroča ljubljanske obvoznice, izjema sta dve postajališči ob Dunajski cesti in eno ob Celovški cesti.

Zadnje postajališče ob Celovški cesti je zdaj pred tamkajšnjim šišenskim Mercator centrom. Do parkirišča P+R Stanežiče je oddaljeno približno tri kilometre. Ker naj bi bila postajališča med seboj oddaljena od 300 do 500 metrov, do parkirišča v Stanežičah manjka približno šest postajališč. Zato je najbrž malo verjetno, da bi na občini to pobudo kmalu uresničili, čeprav so v preteklosti postajališča že urejali tudi na lokacijah, ki so bile med seboj oddaljene več kot 500 metrov. Že pred časom so namreč pojasnili, da je prvotni cilj tokratne širitve »popolnitev sistema«. So pa na občini v preteklosti postajališča Biciklja že uredili tudi na parkiriščih P+R. Postajališče je denimo nedaleč od parkirišča P+R Stožice ter na parkiriščih P+R Dolgi most in Barje.