Ustanoviteljici Tjaša Jarc in Tilyen Mucik sta prijateljici že dobrih deset let. Velenjčanki, ki sta še pred kratkim gradili vsaka svojo poslovno zgodbo, sta med epidemijo združili svoje znanje. »Ko so se odprle cvetličarne in vrtnarije, sem šla v eno večjih vrtnarskih trgovin po solato in kakšno modno lončnico, a nisem našla nič pametnega. Takrat sem pomislila, da je čas, da tudi sama zaženem podjetje, in to z rastlinami, ki so me od nekdaj zanimale. Poklicala sem Tilyen, saj vem, da jo rastline zelo zanimajo, in v trenutku sva vedeli, da je to to,« je o začetkih znamke Džungla Plants povedala Tjaša Jarc, ki se ukvarja s startup okolji, Tilyen Mucik pa jo je med pogovorom dopolnila, da je tudi sama dolgo časa razmišljala o spletni strani, kjer bi lahko prodajala izbrane rastline, a ni nikoli zbrala dovolj poguma, da bi se tega lotila sama.

Stranke so urbani mladi ljudje

Rastline, ki jih skladiščita v večjem skladišču na Rudniku, kjer imata poleg pakirnice tudi salon z izbranimi rastlinami, uvažata pretežno iz Nizozemske, Belgije, Nemčije in Italije. »Gre za srednje velike rastline, saj kupci uživajo v skrbi za rastlino. Tako sva zadnja dva meseca skrbeli za rast kaladijev, ki sva jih sami posadili, poleg tega sami razmnožujeva rastline s potaknjenci. Še vedno pa največ naročava odrasle rastline neposredno od tujih pridelovalcev,« je razložila Mucikova, diplomirana fotografinja, ki se ukvarja predvsem z botanično fotografijo.

Stranke, ki se zatekajo na njuno spletno stran oziroma ju po novem lahko tudi obiščejo, so urbani mladi ljudje, ki so si začeli opremljati stanovanje. »Večje trgovine, ki imajo tudi oddelek za vrt, imajo klasično ponudbo okrasnih lončnic, redko presenetijo s kakšno trendovsko rastlino. Zato predvsem mladi rastline raje kupujejo preko spleta iz tujine, kar pa je lahko pri rastlinah tvegano, naročena lončnica potuje dolgo, tudi dostava je dražja,« je razložila Jarčeva, ki tudi omeni, da je področje, kamor sta posegli, v Sloveniji še nišno. Sodelujeta tudi s podjetji, za katera pripravita izbor rastlin, primernih za pogoje v njihovih prostorih, saj zaposleni vedno bolj cenijo zeleno oazo v delovnem okolju.

Razvili sistem pošiljanja lončnic

Na prodajnih policah njune spletne strani je trenutno 35 rastlin. »Veliko je tudi strank, ki nama pošljejo fotografijo rastline, ki bi jo želele imeti v svojem stanovanju. Takrat se potrudim, da z znanjem, ki ga imam, pa tudi s pomočjo spleta to rastlino najdeva,« je povedala Mucikova, ki ceni tudi mnenje strank. »Veseli sva vsakega, ki naju pride ob sredah obiskat na Peruzzijevo v Ljubljani, kjer sva našli svoj unikaten prostor pod soncem. Tukaj si lahko kupci rastline ogledajo in se tako morda lažje odločijo, katero bi imeli, in jo tudi vzamejo s sabo domov.«

Več kot odlično sta mladi podjetnici razvili tudi sistem pošiljanja lončnic domov. »Rastline so pred pošiljanjem skrbno pregledane, previdno zavite v papir in poslane v paketu. Trudiva se uporabljati čim bolj ekološke materiale in slediti zero-waste politiki,« je povedala Jarčeva, Mucikova pa jo je še dopolnila, da doslej večjih pripomb ni bilo. »Morda se je zgodilo, da se je zemlja malo stresla iz lončka, se poškodoval kakšen list.« Med kupci je tudi vedno več moških, ki kupujejo rastline svojim partnerjem in partnericam ali pa si opremljajo lastno stanovanje. Sicer pa obe sogovornici z veseljem spremljata odzive kupcev, ki so se odločili za nakup rastline. »Prejemava fotografije novih listkov, cvetnih nastavkov. Veseli sva, ko vidiva, da raste nekaj, kar je bilo še pred dnevi v najinem skladišču.« Sicer pa ponudbo rastlin dopolnjujeta sproti, v izbor lončnic pa vključujeta z anketo tudi svoje sledilce na družabnih omrežjih.