Doslej so opravili skupno 62.203 teste na okužbo z novim koronavirusom.

V klicnem centru glede koronavirusa povprečno 585 klicev na dan, poleg vprašanj tudi pobude

V vladnem klicnem centru, kjer posredujejo informacije o novem koronavirusu, so v skoraj dveh mesecih prejeli več kot 35.000 klicev, povprečno več kot 585 na dan. Največ vprašanj se nanaša na zdravstvene zadeve, prejemajo pa tudi veliko pobud državljanov. Nekaj odlokov in zakonskih določil se je spremenilo zaradi teh pobud, so pojasnili v Ukomu.

Od začetka delovanja klicnega centra do četrtka so prejeli 35.112 klicev, povprečno 585,2 klica na dan. Skupno so prejeli 1095 klicev iz tujine, največ 60 v enem dnevu. Po njihovih ocenah jih kliče nekoliko več žensk in starejših.

Kot pojasnjujejo na Ukomu, je porast števila dnevnih klicev tesno povezan z ukrepi, ki jih sprejme vlada. Temu je bilo tako v začetnem obdobju epidemije, ob vsakokratnem zaostrovanju ukrepov, ob sprejemanju protikriznih ukrepov, enako tudi zdaj ob postopnem odpravljanju omejitev. Klicev je manj med vikendi in prazniki.

Največ vprašanj se nanaša na zdravstvene zadeve, kot so simptomi okužbe z novim koronavirusom, kje in kako se lahko testirajo, kakšna so navodila za preživljanje karantene. Sledijo vprašanja, povezana z odlokom o omejitvi gibanja in zbiranja ter vprašanja glede prehajanja mej.

Veliko vprašanj se nanaša tudi na odlok o začasni prepovedi prodaje blaga in storitev. Predvsem podjetniki so v dvomih, ali je njihova dejavnost dovoljena ali ne. Zdaj, ko se ukrepi sproščajo, pa sprašujejo tudi glede izvajanja higienskih navodil Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ).

Pogosta so še vprašanja o ukrepih vlade za omilitev posledic epidemije, predvsem glede nakazil enkratnih solidarnostnih dodatkov, kdo in kdaj jih bo prejel. Na podlagi pogostih vprašanj, ki jih prejema klicni center, so pripravljene tudi informacije in pojasnila na spletnem portalu gov.si.

Pobude posredujejo odločevalcem

V klicnem centru prejemajo tudi veliko pobud državljanov, povezanih z epidemijo in vladnimi ukrepi, ki jih posredujejo odločevalcem. Nekaj odlokov in zakonskih določil se je dejansko spremenilo zaradi teh pobud, kot je denimo odprtje vrtnarij, ali pa to, da se tistim, ki prehajajo mejo zaradi načrtovanega medicinskega posega ali pregleda, ne odredi karantena.

Študentom-svetovalcem so za strokovno pomoč in posvet glede odgovorov in pojasnil na voljo zdravnica z infekcijske klinike Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Ljubljana, predstavnik Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ), predstavnik ministrstva za zunanje zadeve in predstavnik civilne zaščite. Občasno so prisotni predstavnica inšpektorata za delo ter predstavnik policije in ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.

Za tiste kličoče, ki potrebujejo daljši oziroma pomiritveni pogovor, je v klicnem centru na voljo specializant psihiatrije s Psihiatrične klinike v Ljubljani.