Pod sloganom Gledališče na vsako dvorišče! je Gledališče Ane Monro prejšnji teden začelo izvajati intervencijske umetniške akcije z naslovom Ana pod oknom. V času, ko je javno življenje zamrlo, se počutijo odrezani od svojega delovanja, tako kot mnogi drugi umetniški ustvarjalci – od ljudi, ljubiteljev umetnosti, predstav. »Naše delo je igranje v javnem prostoru, kar imamo zapisano tudi v ustanovnem aktu.« Zato so zasnovali serijo dogodkov, ki na neki način obujajo tradicijo podokničarstva. Člani ekipe gledališča zdaj na javnih površinah izvajajo kratke umetniške intervencije.

Vodja gledališča Goro Osojnik je povedal, da pri tem upoštevajo vse ukrepe za preprečevanje širitve koronavirusa in o tem svoje občinstvo tudi ozaveščajo, zato jih ne vabijo posebej in tudi ne oglašujejo seznama, kje in kdaj bodo nastopili, si bo pa njihove nenapovedane nastope mogoče ogledati skozi okna oziroma z balkona. Odloki in zakoni o uporabi javnega prostora namreč dovoljujejo izvajanje nenapovedanih umetniških akcij.

Najprej so obiskali stanovanjsko naselje v četrtni skupnosti Bežigrad v Ljubljani in za zdaj bodo njihove intervencije po Ljubljani, večinoma v blokovskih naseljih. Gre za krajše, 15-minutne predstave, ki so interaktivne. »Z ljudmi, ki so blizu in jih lahko nagovorimo, recimo z gospodom na levem balkonu v drugem nadstropju, tako da sodelujejo tudi oni,« pravi Osojnik. »Za nas so stiki, dotiki zelo pomembni, skozi svojo dejavnost se skušamo dotakniti ljudi v živo in ne prek nekih kanalov. Ker pa v tej situaciji tega ne moremo storiti čisto zares, jih na tak način vseeno neposredno nagovorimo.« Osojnik še dodaja, da so odzivi ljudi, ki jih vidijo, odlični, tako da so še sami presenečeni nad njimi. im