Samo v zadnjem četrtletju prejšnjega leta so v Evropski uniji v primerjavi z letom prej prodali za kar 80,5 odstotka več avtomobilov, ki omogočajo polnjenje baterij prek električnega kabla, natančneje 76,5 odstotka več povsem električnih in 86,4 odstotka več priklopnih hibridov. Pri čemer bi letošnje leto, ko bo na ceste zapeljala vrsta novih električnih avtomobilov, po vseh napovedih na tem področju postavljalo nove, nikdar prej videne mejnike. A prišel je virus in zdaj je veliko vprašanje, kako se bodo po omilitvi razmer odzvali trgi po svetu…

459.450 vozil, katerih baterije se lahko polnijo prek električnega kabla, torej povsem električnih ali priklopnih hibridov, so lani prodali v Evropski uniji (brez Cipra, Hrvaške in Malte, za katere podatkov ni na voljo). To je 52,9 odstotka več kot leto prej, hkrati pa je bil s tem delež takšnih vozil pri celotni prodaji 3-odstoten, kar je odstotek več kot v letu 2018. Kar

93,2 % pa je bila medtem rast prodaje povsem električnih vozil. Natančneje to pomeni, da so jih v EU lani prodali 285.347, leto prej pa 147.694. Priklopnih hibridov so medtem prodali 174.103, kar je 13,9 odstotka več kot leta 2018 (152.830).

63.491 povsem električnih vozil so lani prodali v Nemčiji, s čimer je bil to največji trg za tovrstne avtomobile v Evropski uniji in Evropi nasploh. Tesno je sledila Nizozemska z 62.056 prodanimi električnimi avtomobili.

94.495 prodanih primerkov tesle modela 3 je pomenilo, da je bil to lani v Evropski uniji daleč najbolje prodajani električni avtomobil. Med konkurenti po načinu pogona sta mu sledila renault zoe s 45.682 prodanimi primerki in BMW i3 (32.451).

Nobenega dvoma ni, da je Tesla s svojim novim avtomobilom, modelom 3, pretresla evropski trg in vse konkurente pustila daleč zadaj. Ne smemo pa zanemariti dejstva, da gre za štirivratno limuzino, ki ni ravno najpriljubljenejša karoserijska oblika na stari celini. Njen uspeh bomo realno lahko merili šele, ko bo na trgu večje število električnih športnih terencev, za katere vemo, kako priljubljeni so v različicah z običajnimi motorji. (Felipe Munoz, JATO Dynamics)

896.785 običajnih hibridov, ki so jih lani prodali v Evropski uniji, je prav tako rekordna številka. V primerjavi z letom prej (598.462) predstavlja kar 49,8-odstotni prirastek.

70 % vseh običajnih hibridov, prodanih v lanskem letu, je odpadlo na znamko Toyota oziroma njenega luksuznega proizvajalca Lexus. Med deseterico najbolje prodajnih tako ali drugače elektrificiranih vozil tako najdemo zgolj njene predstavnike: corollo oziroma aurisa (124.453 prodanih primerkov), C-HR (108.369), yarisa (104.607) in RAV 4 (82.498).