Za opero pravijo, da jo ljubiš ali sovražiš, saj pri ljudeh sprošča nasprotujoča si čustva. Nam je pri srcu. Uživamo v operah italijanskih skladateljev, najbolj pa se navdušujemo nad nam tako ljubim Mozartom. V 16. stoletju opera še ni bila razvita, za prvega velikega opernega skladatelja pa velja malo znani Claudio Monteverdi. Priimek se je ohranil do današnjih dni, po drugi svetovni vojni pa je za njegovo prepoznavnost skrbel predvsem Peter Monteverdi. Za številne ljubitelje avtomobilov popolna neznanka. A v resničnem življenju je bil žal že pokojni Švicar vse prej kot to. Ustanovil je znamko luksuznih (športnih) avtomobilov, za nameček pa sodeloval pri razvoju bolida formule 1 in na eni dirki tudi sam sedel za volanski obroč.

Zgodba brez srečnega konca

Sprva je bil mehanik v podjetju Vevey za proizvodnjo traktorjev, da so ga jekleni konjički navdušili, pa je kriv njegov oče, prodajalec tovornjakov in zbiralec avtomobilov. Svoje znanje je pokazal, ko je leta 1952 na osnovi uničenega fiata letnik 1949 izdelal avto, ki je slišal na ime monteverdi special. Leta pozneje je kupil licenco za prodajo ferrarijev v Švici, kmalu pa postal uvoznik še za znamki Bentley in Rolls-Royce. Zgodba s Ferrarijem ni imela srečnega konca in se je zaključila leta 1963, ko je Enzo Ferrari zahteval, da vnaprej plača prevoz 100 avtomobilov. »To sem odklonil in mu rekel, naj si najde novega uvoznika. Takrat sem se odločil, da športnih avtov ne bom prodajal, temveč ga bom sam naredil,« se je spominjal Monteverdi.

Leta 1967 je ustanovil lastno blagovno znamko ekskluzivnih in visokozmogljivih luksuznih športnih avtomobilov, čisto prvi je bil high speed 375S coupe, ki je ob razkritju na frankfurtskem salonu požel odobravanje. Njegova znamka je nato ljudi razveseljevala še 17 let, nato pa so zaradi strogih varnostnih in okoljskih predpisov proizvodnjo ukinili, saj so bili stroški previsoki. Skupna proizvodnja je dosegla številko 3500. V tem času se je Monteverdi podpisal pod številne kupeje in kabriolete, naredil je tudi prototip za BMW in več predelav chryslerjev, ki so bili nekakšni predhodniki današnjih športnih terencev. Njegovi avti so bili še posebno priljubljeni na Bližnjem vzhodu, z njimi v garaži se je hvalil tudi iranski šah. Prav za ta trg je razvil modela safari in sahara s pogonom na vsa štiri kolesa. Cena 40.000 frankov ni bila za vsakogar.

Ljudje so bili šokirani ob pogledu na zbirko

»Sem odvisnik, v igli pa ni droga, temveč bencin,« je pojasnil svoje navdušenje nad avtomobili. Izjava, ki ji ne bi pripisali džentlemenu iz Švice. A strast do avtomobilov je bila neizmerna. Njegov veliki konjiček je bil zbirateljstvo modelčkov avtomobilov v velikostnem razmerju 1:43. Skupno jih je imel več kot 11.000, med njimi tudi eksotičnih znamk, kot so Corgi, Dinky, Lesley, in Märklin. Zbirka, v kateri so tudi redki Rossellinijev ferrari 375 MM, Regensburgov porsche 911 in Gandinijeva alfa romeo navajo concept, je naprodaj. Tovarno v Biningenu je leta 1985 spremenil v muzej, tudi s pomočjo dolgoletnega sodelavca Paula Bergerja. »Modelčke avtomobilov je zbiral vrsto let. Ko je bila zbirka prvič na ogled javnosti, so bili ljudje šokirani, ko so videli toliko modelčkov na kupu,« pravi Berger.

Že kot mladenič se je navduševal nad dirkami, predvsem gorskimi. Svoj avto MBM je predelal do te mere, da je lahko nastopil na dirki formule 1. Še danes je na ogled. Leta 1990 se je Monteverdi po nakupu moštva Onyx vrnil v formulo, a brez uspeha, saj je moštvo še pred veliko nagrado Madžarske razpadlo. Kar dve generaciji je bil Monteverdi edini švicarski proizvajalec avtomobilov, kot prodajalec pa je bil zelo uspešen, čeprav se je zavedal, da se ferrariji ne prodajajo kot vroče žemljice. »Mladeniči o njih sanjajo, a si ferrarija ne morejo privoščiti. Starejši pa si želijo v avtu na primer samodejni menjalnik, a ga Ferrari ne ponuja,« je bila njegova misel.

Kot paradni avto znamke je bil mišljen hai 450GTS. Njegova cena 90.000 frankov je bila dvakrat višja od cene astona martina DBS vantage, a do napovedane proizvodnje 49 modelov ni prišlo. »Prodali smo zgolj enega. Lahko bi jih več, a je Monteverdi dejal, da je ta avto tako zelo poseben, da ga ne more prodati kar vsakemu,« se spominja Paul Berger. Na razočaranje milijonarjev. V 90. letih so haia želeli obuditi, a neuspešno. Pravijo, da je Monteverdi pred smrtjo v svojem muzeju pospravil več kot 60 avtov, ki so nosili njegovo ime. Boj z rakom je izgubil star vsega 64 let.