Otroci razumejo odpoved pouka kot začetek počitnic, kar pomeni, da so njihove prve asociacije v smislu zabave. Za čim manj stresno preživljanje teh dni doma je zato izjemno pomembno, kako boste starši otrokom nastalo situacijo razložili.

Do kakovostnega sobivanja bo prišlo, če boste starši situacijo, ko ostajate doma z otrokom, sprejeli kot svoje poslanstvo, ki ga drugače zaupate šolnikom. Skušajte se »pootročiti« in »se igrati« to trojno vlogo starš-učitelj-sodelavec. »Igrati se« v smislu, da ob napakah otrok ne odreagirate dramatično in jim ne zamerite, če kakšna naloga ni narejena v točno določenem času. »Pootročiti se« v smislu, da se postavite v vlogo otroka in na situacijo pogledate z njegovega vidika – otroci so navihani, a se radi učijo.

Strukturirajte si dan

Ostanite mirni, a ne brezbrižni – tako se bo otrok počutil varnega in sprejetega. Na jasen način (brez abstrakcij) mu razložite nastalo situacijo, pri tem pa ne poudarjajte, da je to čas počitnic. Najprej izrazite skrb za zdravje vse družine, vendar ga ne strašite. Naučite ga osnovnih higienskih navad tako, da mu vse pokažete.

Povejte mu, da ste pravzaprav zadovoljni, da boste lahko več časa preživeli z njim. Tako boste odprli vrata pripravljenosti za sodelovanje in priklicali otrokovo radovednost. Vzemite si čas in skupaj z otrokom naredite načrt dela za 2 do 3 dni. Strukturirajte dan tako, da bo dopoldan namenjen delu za šolo in službo. Pri tem vam je lahko v pomoč šolski urnik, ki ga načeloma ni treba veliko spreminjati. Otrok lahko z vašo pomočjo in na osnovi svojega šolskega urnika oziroma navodil iz šole izdela svoj domači urnik dela za šolo. Obesi naj ga na vidno mesto. Začutil bo zadovoljstvo, da sam uravnava lastno učenje, kar je izvrstna motivacija.

Prilagodite svoje delovne naloge otrokovemu urniku, kolikor je to mogoče. V urnik vključite tudi skupno pripravo obroka in pospravljanje. Upoštevajte odmore, delo za šolo (službo) naenkrat naj ne bo daljše od 45 minut. Odmore (5 do 15 minut) preživita skupaj (prezračita prostore, pripravita malico, se razmigajta…).

Naložba za razvoj dobre samopodobe

Otroku dajte za »učno uro« jasna in kratka navodila, nato ga pustite, da delo opravi samostojno. Pojasnite mu, da imate tudi vi delo za službo in zato oba potrebujeta mir. Sprva vas bo verjetno skušal zadržati ob sebi, vendar vztrajajte pri svojem in ga s pohvalo spodbujajte. Ob koncu ure naredita evalvacijo opravljenega dela: otrok naj vam pokaže, kaj je naredil, in vi mu povejte/pokažite, kaj ste počeli. Pohvalite ga, če je delo dobro opravil. Če z njegovim izdelkom niste zadovoljni, mu to povejte na primeren način (ne obsojajte ga, ker boste izgubili njegovo pripravljenost za sodelovanje).

Naloga starša-učitelja-sodelavca ni sedemurno izvajanje pritiska nad otroki. Boljši pristop je kombinacija starševske racionalnosti in otroške razigranosti: jasna navodila za delo, a tudi jasen znak, ko je učenja dovolj. Bodite dosledni, četudi bodo mogoče prvi dnevi precej naporni za vas, ker seveda niste vajeni trojne vloge. In pa: ne obupajte. Zavedajte se, da otroci hrepenijo po druženju z vami, saj se v vaši bližini počutijo varne in ljubljene. To pa je najboljša naložba za razvoj njihove pozitivne samopodobe in gradnik oblikovanja osebnosti.