Zagrebško letališče, ki so ga poimenovali po prvem hrvaškem predsedniku, se lahko z novim letališkim terminalom – gradnjo so končali marca 2017 – postavi ob bok marsikateremu mednarodnemu letališču. Hrvati so za gradnjo letališča, ki je zaradi valovite strehe, v katero je vgrajenih kar 26.000 železnih palic, odšteli 331 milijonov evrov.

Opažajo porast potniškega prometa

Letališče je leta 2015 naštelo 2,3 milijona potnikov, tri leta kasneje pa že milijon več. Z novim terminalom jih sprva pričakujejo kar pet milijonov. Ob tem se je francoski koncesionar v pogodbi, sklenjeni leta 2012, zavezal, da bo v primeru še večjega števila potnikov dodatno nadgradil letališki terminal. Sicer pa je letališče Franja Tuđmana v prvi polovici letošnjega leta zaznalo porast potniškega prometa, več kot polovico letalskega prometa odpade na hrvaškega prevoznika Croatia Airlines, ki ima matično pristanišče na zagrebškem letališču. Do konca junija je imelo skoraj 1,5 milijona potnikov oziroma 4,2 odstotka več kot v enakem obdobju lani.

Kot je zapisano na spletni strani letališča, je osrednje hrvaško letališče v Zagrebu povezano z 39 mesti, v rednem prometu pa sodeluje 24 letalskih družb. Vsak dan so poleti v Amsterdam, Beograd, Dubaj, Doho, Frankfurt, Carigrad, Moskvo, München, London, Pariz, Dunaj, Bruselj in Zürich. Frekvenco letov je okrepil tudi prevoznik Croatia Airlines proti Skandinaviji, močno so se okrepile povezave proti Madridu, Varšavi in Frankfurtu, trikrat v tednu letijo v Düsseldorf. Tretja največja kanadska letalska družba Air Transat pa edina v tem delu Evrope omogoča neposredni let v Kanado.

Prilagodili javni promet, povečali število parkirnih mest

Ogromne dvorane terminala, ki se razprostira na 65.000 kvadratnih metrih, razdeljenih v štiri nadstropja, med katerimi sta dve namenjeni prihodom, dve pa odhodom, lahko sprejmejo do pet milijonov potnikov na leto, v prihodnosti naj bi jih tudi do osem milijonov. V vseh conah potniškega terminala je uporabnikom letališča dostopna brezplačna uporaba brezžičnega interneta. Potniki se lahko okrepčajo v desetih gostinskih objektih, kar je še enkrat toliko, kot jih je bilo na starem letališču. Poleg kave postrežejo tudi s pekovskimi izdelki, na voljo je trgovinica s sadnimi sokovi, smutiji, prav tako se lahko v elegantnem prostoru posladkate s sladoledom, pestra je tako imenovana ponudba ulične hrane.

Pri odhodih je trideset pultov za prijavo potnikov, poleg okrepčevalnic tudi nekaj trgovin, predvsem trafik, pa informacijsko središče, prostor za molitev in previjalnica. Potniki, ki letijo iz Zagreba, lahko na račun novega terminala v letala vstopajo z mostov, ki iz letališke zgradbe vodijo neposredno do letala.

Cestni dostop do prenovljenega letališča so spremenili (ta ne poteka prek Velike Gorice) in je od leta 2017 preusmerjen nekoliko bolj vzhodno od dosedanjega, saj so z novim terminalom zgradili novo, vzhodno obvoznico. Večjemu številu letalskih potnikov se je prilagodil tudi javni mestni prevoznik, ki je uveljavil dodatne redne avtobusne povezave z letališčem. Organiziran je prevoz z glavne zagrebške avtobusne postaje. Sicer pa težav s parkiranjem na ogromnem parkirišču tik pred letališko zgradbo ni, saj ima letališče kar 1100 parkirnih prostorov. Za od tri do pet dni boste odšteli nekaj manj kot 10 evrov (72 kun), za vsak naslednji dan po šestem dnevu boste odšteli še dodatnih 9,12 evra. vl