Devetnajsta od 21 dirk letošnje sezone bo na sporedu v ZDA, in sicer jutri ob 20.10 na stezi v Austinu v Teksasu. Na njej je bil v preteklosti več kot uspešen ravno vodilni dirkač v točkovanju svetovnega prvenstva Lewis Hamilton, čeprav je lansko zmago slavil veteran v formuli 1 Kimi Raikkonen, takrat še s Ferrarijem. Hamilton je po zadnji zmagi v Mehiki pred tednom dni že velik korak bliže osvojitvi novega, že šestega naslova svetovnega prvaka. Tega lahko osvoji že, če dirko konča na osmem mestu (oziroma devetem in pri tem odpelje najhitrejši krog dirke).

Za Valtterija Bottasa, ki je ostal edini resni tekmec v letošnji sezoni, šteje samo zmaga in mora v ZDA osvojiti 23 točk več kot Hamilton, če želi prestaviti odločitev o prvaku na naslednjo dirko. Glede na trenutno razmerje moči je to zgolj teoretična možnost. Še več, če Bottas ne zmaga, si Hamilton lahko privošči celo odstop in naslov bo njegov. »Kdor ne bo čestital Hamiltonu za naslov prvaka, je neumen. Priznati moramo, da je tudi letos naredil vse prav in iz nemogočih dirk potegnil največ. Ne smemo pozabiti celotnega vložka ekipe in Hamiltona v naslov prvaka,« meni Sebastian Vettel, ki je že lani takoj po osvojitvi krone osebno čestital tako Hamiltonu kot celotni Mercedesovi ekipi v njihovi garaži.

Izjemna statistika Lewisa Hamiltona v Austinu

Lewis Hamilton je sicer na zadnjih dirkah sezone v bolj podrejenem položaju glede na Ferrari in Red Bull, kot bi si želel. Letos ostaja edini dirkač, ki si je priboril točke na prav vsaki dirki. Prav tako je edini, ki je letos odpeljal vseh 1080 krogov sezone. Kako dobro Hamiltonu leži zanimiva steza v Austinu, govori še en podatek. Od leta 2012, odkar je dirka v Teksasu, ni zmagal le dvakrat. Britančeva najslabša uvrstitev v Austinu do zdaj je bila 4. mesto. Tudi statistika je torej na njegovi strani, da že ta konec tedna vnovič postane svetovni prvak.

Ferrari se je na dirki v Mehiki malce opekel, napačna strategija pri Leclercu in odlična vožnja Hamiltona sta vzeli zmago vsaj Vettlu, Red Bull pa je bil po dirki zadovoljen z Albonom in manj z uvrstitvijo Verstappna. »Ne glede na rezultate smo v tem trenutku povsem na isti ravni kot Mercedes, Ferrari pa je malce pred nami. Sredi sezone še nismo mogli računati na tako dobro formo, imamo pa tudi malce smole,« je povedal siva eminenca Red Bulla Helmut Marko. In dodal, da so možnosti Alexa Albona, da ostane v ekipi tudi naslednje leto, več kot dobre.

Korenite spremembe

Ena pomembnejših novic v svetu formule 1 je okvirno sprejetje novega pravilnika za sezono 2021, ko naj bi formula 1 doživela korenite spremembe. Dirkalniki bodo namreč postali drugačni, bolj dinamični in bolj sodobnih oblik, bili naj bi okoli 45 kilogramov težji in sprva tudi precej počasnejši, spremenjena aerodinamika pa naj bi omogočala bolj tesno vožnjo v zavetrju in lažje prehitevanje. Koledar dirk naj bi v prihodnje obsegal kar do 25 velikih nagrad, s tem pa bodo dirkaški konec tedna skrajšali s štiri na tri dni, tako da bodo ekipe ob četrtkih proste. Prav tako želijo omejiti proračune ekip do 175 milijonov evrov na sezono.