Direktor CEED Slovenija Andrej Šolinc pravi, da je »govoriti o težavah pri vodenju podjetja v Sloveniji tabu in zato je namen konference in CEED odkrito deljenje izkušenj ter izzivov – predvsem takšnih, o katerih se večinoma ne govori, od uspešnih podjetnikov do tistih, ki to znanje potrebujejo za uspešno rast«.

Prenos globalnega znanja

CEED s pomočjo Global Learning Initiative, del katere so najuspešnejša globalna tehnološka podjetja Outfit7, Nicelabel, Cosylab, Celtra, Sportradar, D.Labs, Loop, Avantcar, GoOpti, 3FS in Parsek, v Slovenijo poskuša prenesti globalno znanje, ki nam ga tu primanjkuje. »Večina slovenskih podjetij z mednarodnim potencialom na neki točki naleti na ovire pri rasti. Te so povezane predvsem z znanjem, ki ni strukturirano in se ga ne da naučiti iz knjig ali predavanj, lahko pa ga predajo podjetniki iz izkušenj, ker so že šli čez to fazo«, pravi Andrej Šolinc.

Od začetkov do neuspehov pa vse do rasti

Z mentorskimi srečanji, peer-to-peer skupinami in panel diskusijami so CEED Experience vpletli v dogajanje konference, ki je po temah sledila, kakor si sledijo prelomni trenutki v gradnji uspešne podjetniške zgodbe – od začetkov, do neuspehov in napak pa vse do rasti – Start. Fail. Scale. Gost prvega panela z naslovom Entreprenation je bil Jaka Levstek, D.Labs, kjer je podjetnikom svetoval: »Povejte tako dobro kot slabo resnico o podjetništvu, ko nadaljujete z gradnjo svojih podjetij.« V vsebinskem sklopu How and When to Scale s sogovorci Markom Gučkom, GoOpti, in Farisem Zacino, Ministry of Programming, je Ali Karbassi, We All Code izpostavil: »Rasti je krasno, toda pomagati drugim, da napredujejo, je še boljše.« Boštjan Troha Karo, Zootfly, je s podjetniki delil svojo zgodbo na panelu The Founder's Dilemma: Control or Wealth?, eden njegovih ključnih nasvetov pa je bil: »Vaše podjetje bi moralo rasti hitreje kot vaše veščine. Če ne, ga zaprite in začnite nekaj drugega.«

Najpomembnejši je tim

Po kratkem premoru, kjer so se podjetniki na peer-to-peer deljenju izkušenj spoznali med seboj, z mentorji in gosti, so nadaljevali s panelom Problems Founders Don't Want to Talk About, ki je povzemal tudi glavno temo konference. David Henzel, soustanovitelj MaxCDN in TaskDrive, je zaključil panel z mislijo: »Ko zaposlujete, najdite ljudi, ki so usklajeni z misijo podjetja.« Na panelu Building World-Class Teams so Urška Sršen, Bellabeat, Luka Abrus, Five, Nenad Cubrinovski, InPlayer, in moderator Boštjan Bregar, Loop Email, delili svoje poglede in izzive pri zaposlovanju. Boštjan Bregar nam je iskreno zaupal: »Delam napake, toda vem, da je konec koncev tim najpomembnejši.«

Spremembe se dogajajo stalno

V popoldanskem delu so na panelu How to Become a Market Leader svoje izzive v podjetništvu delili tudi Matej Košmrlj, Nicelabel, Igor Bogičevič, Seven Bridges Genomics, ki poudarja: »Tudi če imate cel trg, najti prave ljudi ni lahko, čeprav imate ves denar na svetu.« Uroš Čimžar, DHH.si, pa je CEED skupnosti in podjetnikom sporočil: »Spremembe se dogajajo stalno in morate biti pripravljeni nanje.« Konferenco sta povezala v celoto Tilen Travnik, D.Labs, in Damian Merlak, Bitstamp Exchange, Tokens.net, ki je v svojem pogovoru The Story about Exit delil še svoj pogled na izzive in ovire, s katerimi se srečujejo podjetniki ob rasti.