Dickson je v pogovoru za ameriški CNBC, ki ga povzema nemška tiskovna agencija dpa, izpostavil, da lahko jamči, da bodo Boeingova letala, ki so prizemljena že pol leta, poletela šele, ko bo sam prepričan, da so "najvarnejša stvar tam zunaj".

Komisija svetovnih strokovnjakov za tehnično varnost JATR je minuli mesec izrazila pričakovanje, da bodo njeni ugotovitve in priporočila del postopka, v katerem bodo 737 max znova dobili certifikat, ki je ključen za to, da bo prizemljitev odpravljena.

JATR, ki ga sestavljajo tudi predstavniki Nase, je bil ustanovljen aprila lani zaradi kritik, da je FAA preveč povezan z Boeingom. Komisija je že spisala poročilo, v katerem pa, tako neimenovani vir francoske tiskovne agencije AFP, kritizira delo FAA.

Dovoljenja FAA Boenigu, povezana z ocenjevanjem sistemov in programske opreme za max, naj ne bi bila transparentna. Poleg tega naj FAA ne bi ustrezno nadzoroval pomembnih sprememb teh letal. Tako naj bi program MCAS, namenjen preprečevanju izgube vzgona, pregledovali Boeingovi zaposleni.

S tem očitkov še ni konec. Vir AFP namreč med drugim navaja še, da je FAA najel Boeingove zaposlene, tako da ti zdaj sodelujejo pri odločanju o usodi spornega modela letala in pri postopkih treningov pilotov na novih letalih.

Poleg tega naj FAA leta 2017 ne bi delil podatkov pri certificiranju maxa z upravičenimi deležniki.

Boeing je sicer nedavno priznal napako v programski opremi v povezavi z letali 737 max. V javnost so prišle številne informacije o problematičnosti programa MCAS, namenjenega preprečevanju izgube vzgona tega letala. Ta program naj bi nos letala nepričakovano obrnil navzdol, prav to pa naj bi bil vzrok za nesreči.

Oktobra lani je najprej strmoglavil 737 max indonezijske letalske družbe Lion Air, marca letos pa je sledilo še strmoglavljenje istega tipa letala letalske družbe Ethiopian Airlines. Nesreči sta terjali več kot 300 smrtnih žrtev, preživel ju ni nihče.

Letala 737 max so po drugi nesreči prizemljili po vsem svetu.