Na območju Mestne občine Ljubljana imajo vozniki električnih avtomobilov in uporabniki sistema deljenja avtomobila (Avant2Go) na voljo vedno več parkirnih mest, ki so namenjena le njim. A ker je predvsem v središču mesta razpoložljiv prostor za parkiranje omejen, občina parkirna mesta za takšna vozila ponekod ureja tam, kjer so bila nekoč običajna parkirna mesta.

Spodrivajo tudi parkirna mesta za invalide

Predsednica Društva invalidov Ljubljana Vič - Rudnik Ljudmila Vöröš je opozorila na dodaten problem, da zaradi te nove ponudbe ponekod invalidi izgubljajo njim namenjene parkirne prostore. Pojasnila je, da s širjenjem infrastrukture za voznike električnih vozil in uporabnike sistema Avant2Go ne bi bilo nič narobe, »če se ta ne bi ustvarjala na parkirnih mestih, nekoč predvidenih in označenih za invalide«.

Kot primer je omenila, da so invalidi parkirna mesta izgubili na parkirišču pred upravno enoto na Trgu mladinskih delovnih brigad, pri ljubljanski tržnici se je število parkirnih mest, namenjenih invalidom, zmanjšalo, enako pri Polikliniki.

Po podatkih občine je na javnih površinah trenutno sicer 307 parkirnih mest namenjenih invalidom. Pred časom so se na občini pohvalili, da so v letu 2017 na javnih površinah na novo uredili sedem parkirnih prostorov za invalide, leta 2018 pa še 15. Vendar številke kažejo, da so v zadnjih letih na občini precej parkirnih prostorov za invalide tudi ukinili. Po podatkih občine je bilo namreč leta 2015 na javnih površinah invalidom namenjenih 306 parkirnih prostorov, torej le eden manj, kot jih je trenutno.

Namesto Avant2go predlagal mesta za kratkotrajno parkiranje

Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet pravijo, da le redko dobijo pripombe zaradi širjenja infrastrukture za električna vozila in Avant2Go. A pripombe vendarle so. Na portalu za pobude občanov sta se v dobrem mesecu oglasila dva občana. Enega je motilo favoriziranje električnih vozil s povečevanjem števila parkirnih mest zanje na račun običajnih parkirnih mest. Drugi pa je opazil, da so bila neko soboto vsa tri parkirna mesta za Avant2Go zaparkirana s temi vozili in da jih torej nihče ni uporabljal. Predlagal je, naj občina te prostore raje preuredi v območja za kratkotrajno (15-minutno) parkiranje. »Tako bodo ljudje parkirali na kratko, naložili avto s sadjem in zelenjavo in odpeljali. Tako bo parkirišče optimalno izkoriščeno in bomo imeli od tega korist vsi,« je prepričan občan.

Na občini so pojasnili, da se pri odločanju, kje parkirna mesta nameniti souporabi vozil ali električnim polnilnicam, odločajo glede na potrebe uporabnikov. Pri vprašanju parkirnih mest za souporabo vozil pa so poudarili, da je spodbujanje te storitve ena od poti k uresničevanju cilja prometne politike zmanjšanja števila vozil v mestu. »Vse mednarodne študije kažejo, da eno vozilo sistema souporabe vozil nadomesti 10 osebnih vozil,« so poudarili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet, kjer bodo tudi v bodoče podpirali širjenje sistema Avant2Go.

Najbolj zasedene električne polnilnice v centru

Na javnih površinah je po podatkih občine trenutno 53 parkirnih mest za souporabo avtomobila, letos naj bi jim dodali še 40 novih. Polnilna mesta za električna vozila v Ljubljani za zdaj urejata le Elektro Ljubljana in Petrol. Elektro Ljubljana ima v prestolnici skupno 38 polnilnic, na katerih se lahko sočasno polni 71 električnih vozil. Petrol ima nekoliko manjšo ponudbo, in sicer 22 polnilnic, na katerih se lahko polni 42 vozil.

»Polnilnice v ožjem mestnem središču so dobro zasedene, saj v povprečju beležimo skoraj dve polnjenji na dan. Z oddaljenostjo od mestnega jedra oziroma na lokacijah, kjer je treba poleg polnjenja ločeno plačati še parkiranje, pa se obiskanost že od nekdaj zelo zniža,« so povedali v Elektru Ljubljana. Njihove statistike kažejo, da je najbolj obiskana lokacija še vedno tista na Miklošičevi, najmanj pa vozniki uporabljajo polnilnico pri živalskem vrtu, »kjer beležimo kar desetkrat manj obiskov kot na najbolj priljubljenih«, so pojasnili v Elektru Ljubljana. Kako zasedene so njihove polnilnice, na Petrolu niso povedali, očitno pa si tudi pri njih prizadevajo povečati prisotnost v mestnem središču, saj so izpostavili, da so pred nedavnim uredili tri polnilnice v Štefanovi ulici, eno na Kotnikovi in dve v Vrhovčevi.