Družinsko podjetje, ki sta ga v 70. letih prejšnjega stoletja ustanovila Jože in Vanda Melanšek, od leta 2007 pa ga vodi njuna hči Petra, proizvaja raznobarvna pisala, kot so nalivna peresa, rolerji, brisalci za črnilo in flomastri, dovajalne sisteme črnila, črnila, črnilne vložke ter šolski in pisarniški pribor. Sodeluje z vrhunskimi proizvajalci pisal, kot je Faber Castell. Prav zaradi izdelkov, ki so jih v podjetju razvili z njimi, je Vivapenu uspel preskok od proizvajalcev šolskih nalivnikov k pisalom višjega cenovnega razreda.

Potrditev, da delajo prav

»Nagrada je potrditev, da nekaj delamo prav že 52 let in da je trud tudi prepoznan,« pravi direktorica Petra Melanšek. »Oče je že kot obrtnik imel vizijo in si je cilje vedno postavljal visoko. Kljub vsemu pa je ohranil svoje vrednote in jih prenesel tudi na družino in kolektiv. Vsekakor tega uspeha ne bi bilo brez odličnih sodelavcev ter dolgoletnih in zaupanja vrednih poslovnih partnerjev.« Seznam nagrad in priznanj za inovativne izdelke podjetja je iz leta v leto daljši. Zaradi hitre rasti in odličnih poslovnih rezultatov sta bila najprej oče Jože in kasneje tudi hči Petra nagrajena z nagrado Gospodarske zbornice Slovenije za izjemne gospodarske dosežke.

Pri Melanškovih vsa družina živi in raste s pisali. Čeprav pravi, da družinsko podjetje zahteva veliko odgovornost, je Petra Melanšek zelo ponosna, da je del družinskega posla. »Podjetništvo niso samo številke. Delo je naš način življenja in tako kot sem bila jaz od rojstva del podjetja, je tudi moj sin že vse življenje povezan z njim. Meja med zasebnim in poslovnim je zabrisana. Pri nas doma ni nedeljskega kosila brez pogovora o podjetju. V posel smo ne nazadnje vključeni vsi. In tudi skrbi človek ne pusti za sabo, ko zapre vrata pisarne. Prav tako se delovnik ne konča po osmih urah.« Svoje znanje in izkušnje je uspešno prenesla na sina Luko, ki je skupaj z njenim nečakom Tomažem že tretja generacija Melanškovih, ki so svoje življenje zapisali pisalom.

Preboj na kitajski trg

Podjetje 99 odstotkov vseh prihodkov ustvari na tujem trgu. Največ izvaža v Nemčijo, kamor je v osemdesetih letih prodrlo s črnilnimi vložki, in druge države Evropske unije, ZDA, Južno Ameriko, Tajvan, Indijo… V začetku letošnjega leta jim je s kakovostnimi pisali uspel celo preboj na obsežen kitajski trg, kar je posledica nenehnega napredka, ki se odraža v izboljševanju izdelkov in tehnologij ter uvajanju novih. Pri delu združujejo ekspertno znanje, tudi s področij fizike, kemije in strojništva. Pot do višje dodane vrednosti, ki je njihov cilj, jih vodi tudi prek avtomatizirane in robotizirane proizvodnje, s katero se v Vivapenu intenzivno ukvarjajo zadnji dve leti. Strukturne spremembe v proizvodnem procesu so se že pokazale v povečanju prihodka, ki je že pred nekaj leti presegel 5 milijonov evrov.

»Usposobljeni kadri, inovativnost, razvoj novih tehnologij, kakovost, osvajanje novih trgov in skrb za okolje so temelji naše poslovne filozofije. Dolgoletne izkušnje in razvojno-inovativno znanje so konkurenčni prednosti, ki ju bomo načrtno gojili še naprej,« pove Melanškova in nadaljuje, da so pošteno delo, kakovost, fleksibilnost in inovacije tisto, kar njihove kupce prepriča o sodelovanju in skupnem razvoju. »Prav z dolgoletnim trdim delom smo na trgu dosegli dobre reference,« je prepričana sogovornica, ki pravi, da je vedno treba biti pošten, odkrit, inovativen ter stremeti k razvoju in izobraževanju, delo pa opravljati s srcem. »Najprej je treba zgraditi trdne temelje in šele nato graditi v višino ter segati po zvezdah,« je sklenila Petra Melanšek, ki je prepričana, da njen moto pri delu najbolje opiše vizijo, ki jo ima za prihodnost podjetja: »Tisoč milj dolgo potovanje se začne s prvim korakom v pravo smer.«