Lastniki spomeniško zaščitenih objektov zaradi urbanističnih predpisov doslej niso smeli postavljati solarnih plošč na strehe, saj te zaradi svoje velikosti in »tehničnega« videza bodejo v oči. Rešitev podjetja Sileo, strešniki tipa »marsigliese« s štirimi sončnimi celicami, ki so hkrati strešna kritina in fotovoltaični sistem za proizvodnjo obnovljive energije, so zato idealna možnost tako za stara mestna središča kot za lastnike domov, ki želijo izkoriščati obnovljive vire, a želijo obenem ohraniti estetiko svojih hiš.

Prehiteli Elona Muska

V ozadju strešnikov Sileo je več desetletij izkušenj moškega dela ekipe na področju energetike in avtomobilske industrije v Italiji, kjer za zdaj še poteka proizvodnja, ki pa jo želijo preseliti v Slovenijo, poudarja soustanoviteljica v Sloveniji registriranega družinskega podjetja Mateja Miško, ki ga vodi s svojim življenjskim partnerjem Stefanom Destefanom. Ko so se inovativni strešniki že leta 2011, štiri leta prej, preden je Elon Musk s svojim podjetjem Tesla prišel na plan z enako idejo, izkazali kot kritina na družinski hiši, so se odločili za množično izdelavo. Tesla še vedno ni začel proizvodnje, medtem ko drugi podobni sistemi ne ponujajo enakih funkcij ter so manj kakovostni in dražji.

Patentirani strešniki z okvirjem iz visokokakovostnega razgradljivega tehnopolimera z najboljšimi mehanskimi lastnosti, ki ga uporablja avtomobilska industrija, so odporni proti vsem vremenskim razmeram in na voljo v več kot dvesto barvah, da se kar najbolj prilagodijo okolju. Izdelek je praktično gradbeni material, saj ga je mogoče namestiti na streho v enem samem posegu. Montaža je tudi zaradi tega, ker so fotovoltaični strešniki pohodni, enostavna in jo lahko opravi krovec, medtem ko električar poveže električne komponente. Prilagodljivi so vsakemu tipu strehe z naklonom vsaj pet stopinj, uporabni pa so tudi neposredno na pročelju objekta. Ker so za polovico lažji od klasičnih strešnikov iz terakote, so zaradi statike idealni za prekritje starejših objektov, obenem pa zaradi zelo podobnega videza ne izstopajo.

Pravi trenutek za tržno nišo

»Trend kaže na rast fotovoltaičnih inštalacij, tako da verjamemo, da je to pravi trenutek, ko lahko s svojim izdelkom zapolnimo nišo, ki je običajni sončni paneli ne morejo,« pravi Mateja Miško. Podjetje je naredilo še korak naprej in razvija fotovoltaični strešnik z rdečimi sončnimi celicami, ki jih je veliko težje dobiti kot črne, vizualni učinek takšnih strešnikov pa je idealen. »Prav pred kratkim nam je uspelo dobiti potencialnega proizvajalca, a še prej sledita priprava vzorcev in testiranje, kar pomeni tudi več mesecev laboratorijskega dela,« pove Miškova in doda, da so bili pri iskanju rdečih celic zelo pozorni, da so tudi te kar najbolj učinkovite. »Zagotovo pa so rdeče videti bolj 'seksi' od črnih,« se zasmeje.

Sileova ekipa trenutno išče strateškega partnerja, ki bi jim pomagal še bolj avtomatizirati pa tudi povečati proizvodnjo njihovih strešnikov. Podjetje se trenutno osredotoča na segment B2B (business to business), predvsem na arhitekte in projektante, želi se povezati tudi z inštitucijami, kot so zavodi za kulturno dediščino. Nekoliko manj meri na zasebne stranke s posebnimi urbanističnimi zahtevami in pozornostjo do estetike ter stila, ki so pripravljene za njihove solarne strešnike odšteti nekaj več kot za klasične fotovoltaične sisteme. Sileovi potencialni trgi so predvsem sredozemske države, kjer videz strešnikov iz terakote prevladuje, denimo Španija, Francija in Italija, povpraševanje pa so dobili tudi iz Južne Amerike, Afrike in Ukrajine. »Fotovoltaika bolje deluje na ne tako vročih območjih,« pristavi Mateja Miško, »a omejitev praktično ni, le da je dovolj sonca.«