Tudi letošnji 34. Slovenski glasbeni dnevi, manifestacija slovenske (po)ustvarjalnosti, bodo v tradicionalnem duhu: poudarek bo na slovenski sodobni glasbeni ustvarjalnosti in poustvarjalnosti, hkrati pa bodo iz slovenske glasbene dediščine potegnili tehtna dela ter jih prevetrili na novo.

Tokratna rdeča nit dni bo prevetritev slovenskega profesionalnega glasbenega šolstva. Dvodnevni simpozij, ki ga bo vodil prof. dr. Jernej Weiss, se bo ukvarjal s procesi profesionalizacije in specializacije glasbenega dela pri nas. Stoletnici ustanovitve ljubljanskega konservatorija in osemdesetletnici ustanovitve glasbene akademije se bodo poklonili na uvodnem koncertu 3. aprila v Cankarjevem domu. Ob treh velikih slovenskih simfonikih, Antonu Lajovicu, Matiji Bravničarju in Marijanu Kozini, ki so v tem prostoru zapustili sled tudi v pedagoškem delu, bo zazvenela slovita Beethovnova simfonija, imenovana Pastoralna. To simfonijo, ki jo bodo tokrat izvedli ljubljanski dijaki in študentje glasbe pod dirigentsko taktirko Simona Dvoršaka in jo v originalnem skladateljevem rokopisu hranijo v NUK, so pogosto izvajali tudi v ljubljanski Filharmonični družbi, predhodnici Slovenske filharmonije. Tam so Beethovna pred 200 leti počastili s častnim članstvom.

Poudarek na mlajših

Eden od koncertnih večerov (5. aprila) nosi naslov Skladateljski začetki. Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija bo dirigirala Mojca Lavrenčič, izvedli pa bodo zgodnja dela skladateljev, ki so obiskovali ljubljanski konservatorij, pa tudi novitete mlajše generacije. Koncert z izključno krstnimi izvedbami, Noč slovenskih skladateljev, bo prinesel kar 12 novitet (7. aprila). Tri krstne izvedbe bodo tudi v ciklu Koncertni atelje Društva slovenskih skladateljev (8. aprila); izbranci so mlajši skladatelji Matej Bonin, Igor Majcen in Maja Matić.

Zborovsko obarvan bo koncert 9. aprila, 11. aprila pa bo tudi Koncert slovenskih samospevov, kjer se bo pelo avtorje, ki so pomembno vplivali na slovensko glasbeno identiteto. Peli bodo študentje avstrijskih in slovenskih glasbenih akademij.

12. aprila bodo za konec ponovno v ospredju skladatelji mlajše generacije, ki so uspešno zgradili kariero v mednarodnem prostoru. Poleg staroste Slavka Osterca bodo na sporedu še skladbe Nine Šenk, Nejca Bečana in Tomaža Bajžlja. im