Apple je v ponedeljek na posebnem dogodku, ki ga je pripravil na sedežu podjetja v kalifornijskem Cupertinu, napovedal vstop na televizijski trg, ki se bo zgodil jeseni letos. Časovno zamudo, ki jo glede na Netflix, Amazon in Hulu lahko štejemo v letih, je poskušal nadoknaditi z zvezdniškimi imeni, s katerimi bo sodeloval pri pripravi vsebin za Applovo TV+, manj pa so bili v družbi jasni o tem, koliko bo ta ponudba stala in koliko je bo. Povedali so, da bomo Apple TV+ lahko gledali tudi na napravah, ki niso Applove, na primer Samsungovih, Sonyjevih in LG-jevih pametnih televizijah, in da bodo izvirni program dopolnjevali s serijami konkurenčnih platform, kot sta HBO in Hulu, ni pa znano, za kakšno ceno. Mesečne naročnine, ki bo omogočala ogled programa brez oglasov, namreč niso razkrili, Applov šef Tim Cook pa se je pohvalil z imeni, ki so jih pritegnili k sodelovanju. Med njimi so režiser Steven Spielberg, producent in režiser J. J. Abrams, televizijka Oprah Winfrey, igralki Reese Witherspoon in Jennifer Aniston ter igralca Steve Carell in Jason Momoa, poleg njih pa še komik Kumail Nanjiani in Velika ptica iz Sezamove ulice.

Izvirne serije in oddaje za otroke in odrasle

Omenjeni prvokategorniki Hollywooda bodo predstavljali najpomembnejši ali vsaj najbolj izpostavljeni del Applovega izvirnega programa. Steven Spielberg je napovedal antologijsko serijo za vse generacije Amazon Stories, na katero ima menda posebne spomine, saj mu je zgodbe iz revije Amazing Stories še kot otroku bral oče, Reese Witherspoon, Jennifer Aniston in Steve Carell pa se pripravljajo na serijo The Morning Show, v kateri se bodo ukvarjali z »dinamiko med moškimi in ženskami v svetu jutranjih informativnih oddaj«.

V podobno entuziastičnem duhu kot Spielberg, Carell, Reese Witherspoon in Jennifer Aniston so svoje serije napovedali tudi drugi. Jason Momoa in Alfre Woodard sta predstavila postapokaliptično serijo See, v kateri nekaj milijonov ljudi, ki so preživeli smrtonosni virus, ostane brez vida, Kumail Nanjiani antologijsko serijo o imigrantih Little America, J. J. Abrams, od katerega smo sicer vajeni ZF-hitov, romantično serijo Little Voice, Velika ptica in Cody iz Sezamove ulice pa bosta v oddaji Helpsters. namenjeni predšolskim otrokom, govorila o programiranju.

Oprah z dokumentarci in knjižnim klubom

Levji delež programa bo nosila Oprah Winfrey, ki bo prek Applove platforme, na katero se bodo lahko naročili gledalci v več kot sto državah po svetu, prišla do veliko širše publike, kot jo ima njena televizija OWN. Za tehnološkega giganta, ki poleg pametnih telefonov in prenosnih računalnikov svojo pozornost zdaj usmerja še na storitve, pripravlja tri projekte. Prva dva bosta dokumentarni seriji, tretji pa knjižni klub. Kot prvi dokumentarec je Oprah napovedala Toxic Labor, v katerem se bo posvetila nadlegovanju in spolnim napadom na delovnem mestu, drugi, ki še nima naslova, pa bo namenjen duševnemu zdravju oziroma duševnim boleznim, kot so depresija, anksioznost, posttravmatski stresni sindrom in zasvojenost. S knjižnim klubom, v katerem se bo pogovarjala z avtorji knjig in ga je opisala kot »najbolj stimulativen knjižni klub na planetu«, pa se bo na neki način vrnila v vlogo voditeljice pogovornih oddaj.

Applova trafika

Applovi načrti se tu sicer še ne končajo. Američani se bodo lahko že to poletje naročili na kreditno kartico The Apple Card, ki bo obstajala v fizični obliki in kot aplikacija na iphonu ter bo ob vsakem nakupu nagrajevala s finančnimi spodbudami, prihaja pa tudi igričarska platforma Apple Arcade, ki bo v 150 državah ponudila več kot sto ekskluzivnih iger. Kmalu pa bo v ZDA na voljo tudi nova Applova storitev Apple News+. Trafika, ki bo za približno 9 evrov dostopna zgolj na Applovih napravah in bo v Evropo prišla konec leta, bo ponujala približno 300 različnih revij in časopisov. Med njimi bodo Marie Claire, Vogue, New Yorker, Esquire, National Geographic in Rolling Stone ter The LA Times in Wall Street Journal; kot obljubljajo pri Applu, nam ne bodo gledali pod prste oziroma spremljali, kaj beremo, enako pa tega ne bodo mogli početi oglaševalci.