»Spet uživam na motorju, vesel sem, dobro se počutim in zadovoljen sem s tem, kar delam. V zadnjih dveh letih sta mi manjkala pravo pripravljalno obdobje in pravi dirkaški žar, letos pa sem celo tako motiviran, da bi lahko treniral tudi trikrat na dan. Tudi zato sem še toliko bolj samozavesten in za zdaj gre prav vse v pravo smer. Smo na pravi poti,« je pred začetkom sezone optimistično razpoložen Tim Gajser. Besede 22-letnika iz Pečk pri Makolah jasno potrjuje tudi njegov oče in trener Bogomir Gajser: »Tim še nikoli ni bil tako dobro pripravljen.«

Dvakratni svetovni prvak Tim Gajser (leta 2015 v razredu MX2, leto pozneje v MXGP) je minulo tekmovalno sezono zaradi zloma čeljusti na pripravljalni dirki v Mantovi začel pozneje kot tekmeci (čeljusti še vedno ne čutim, vendar sem se že navadil na to, pravi), kljub temu pa je v skupnem seštevku za SP osvojil četrto mesto, na stopničkah je stal kar osemkrat. Letošnje priprave je opravil brez zdravstvenih težav, z novim kondicijskim trenerjem in prijateljem iz otroštva Boštjanom Renkom ter strokovnjakom za prehrano, v sezono 2019 pa bo krenil tudi z novim 450-kubičnim Hondinim motorjem. »Po koncu minule sezone sem dal Hondi nekaj predlogov za izboljšave in Japonci so mi uresničili pravzaprav vse. Z inženirji smo razvili takšen motor, kot sem ga želel. Lahko rečem, da se počutim kot eno z motorjem. Oktobra lani smo opravili prva dvotedenska testiranja, na januarskih enomesečnih testiranjih na Sardiniji pa smo pri nastavitvah motorja spremenili le nekaj malenkosti,« pravi slovenski šampion Tim Gajser, na treningih pa so dali veliko poudarka dvema stvarema, s katerima je imel v zadnjih dveh sezonah kar precej težav: startu in vožnji na peščenih progah.

Spomini na hud padec v Mantovi

Med sklepnimi pripravami je odpeljal tudi tri dirke italijanskega prvenstva, eno med njimi tudi v Mantovi, kjer je februarja lani hudo padel in pridelal trojni zlom čeljusti ter dve zahtevni operaciji. »Zadnjo noč pred dirko v Mantovi sem bolj malo spal. Ne, ni me bilo strah, bilo je samo še nekaj nelagodja, ko sem prvič prevozil mesto padca. V glavi sicer skušaš slabe stvari odmisliti, ker so preteklost, vendar sem imel v prvem krogu pred očmi sliko padca,« priznava Tim, ki na nobeni od treh dirk ni vozil na polno, vseeno pa je na zadnji dobil eno vožnjo.

Za sezono 2019 je v koledarju dirk v elitnem razredu MXGP 19 preizkušenj (novost sta Šanghaj in Kitajska), prva bo v nedeljo v Neuquenu v Argentini, kjer je Gajser že zmagal v letih 2016 in 2017. »Ker gre za prvo tekmo v novi sezoni, bo pri vseh voznikih seveda prisotne tudi nekaj živčnosti. Vsi bomo tudi malce v temi glede tega, kako smo pripravljeni in česa smo sposobni. Proga mi je zelo všeč in mi ustreza, je hitra in z dolgimi skoki. Zelo pomembni bodo starti: če dirko dobro začneš in si spredaj, lahko potem bolj ali manj odpelješ svojo tekmo, saj imaš pred seboj prazno progo, nihče te ne zasipava s peskom izpod zadnjega kolesa svojega motorja…« se zaveda Gajser, ki ga prvič na uvodu v sezono ne bo spremlja oče in trener Bogomir, bo pa z njim na vseh dirkah v Evropi.

Na dirkah še štirje Slovenci

V lanski sezoni sta – z izjemo ene zmage Belgijca Clementa Dessala – prav vse preostale dirke v razredu MXGP dobila Nizozemec Jeffrey Herlings in Italijan Antonio Cairoli, v letu 2017 pa je na najvišji stopnički stalo sedem različnih dirkačev. Toda aktualni svetovni prvak Herlings se bo svetovni karavani priključil pozneje, saj si je konec januarja poškodoval nogo (večkratni zlom stopala) in je bila potrebna operacija. »Cairoli ima za sabo odlično pripravljalno obdobje, prav tako Francoza Romain Fabvre in Gautier Paulin, Desalle… Krog favoritov za vrh je zelo širok, vsak od nas želi biti na koncu sezone najboljši, toda prav na vrhu bo prostor zgolj za enega. Zelo napeto bo,« napoveduje Tim Gajser.

Poleg Gajserja bodo v letošnji sezoni za SP nastopali še štirje Slovenci. V razredu MXGP bo vozil tudi Klemen Gerčar, a se bo zaradi poškodbe kolena najboljšim na svetu pridružil šele konec marca v Veliki Britaniji, zaradi denarnih omejitev svojega zasebnega moštva pa bo izpustil vse neevropske dirke. V razredu MX2, kjer je pred leti svojo šampionsko kariero začel tudi Tim Gajser, bodo predvsem na dirkah v Evropi redno tekmovali Jan Pancar, Maks Mausser in Luka Milec, letos pa ne bo bratov Jerneja in Petra Irta.