Kritika Mazzinijevega filma Izbrisana: Ujeta kot v nočni mori, v kafkovskem procesu
V prvem prizoru Izbrisane vidimo Ano (Judita Franković Brdar), ki s popadki, a nasmejana prihiti v porodnišnico. S porodom opravi brez težav, a njeno življenje se začne nenadoma zapletati na drugi fronti. Bolnišnično osebje jo zaman išče v uradnih evidencah, zato po nekaj dneh zadrževanja v porodnišnici brez otroka pristane v azilnem domu, kjer inšpektor od nje zahteva ureditev statusa. Ana se znajde v absurdnem položaju. Pošiljajo jo v Kragujevac, kjer se je rodila, čeprav tam nikoli ni živela in nikogar ne pozna. Deportirati jo hočejo na Hrvaško, čeprav je srbskega rodu, Srbija pa je v vojni s Hrvaško. Zateče se k staršem in začne »urejati« svojo situacijo, a vse gre samo še navzdol. Celo mediji ji v strahu pred morebitnimi sankcijami obrnejo hrbet. Miha Mazzini pa je film Izbrisana po desetih letih praskanja finančnih sredstev končno spravil na velika platna.
Judita Franković Brdar s subtilno, niansirano igro drži svojo junakinjo trdno na tleh. (Foto: Gustav film)
Mazzini si je skušal zamisliti, kam vse te lahko trenutek, ko ti občinska uradnica razreže osebno izkaznico, odpelje. Razvil je zgodbo, ki je precej ekstremna – nik...