Biografska glasbena drama o frontmanu skupine Queen Freddyju Mercuryju ni kotirala na vrhu lanskih filmskih presežkov, prav tako pa je bila mešano sprejeta med kritiki, da o produkcijskih težavah, ko je bil sredi snemanja odpuščen režiser Bryan Singer, sploh ne govorimo. A očitno je bila za Združenje tujih novinarjev v Hollywoodu, ki podeljuje globuse, letos zmagovita formula pozitivna zabava, ne pa z dobro glasbo in ljubezensko zgodbo podprta samomorilska drama o vzponih in padcih v zabavni industriji Zvezda je rojena, od katere se je pričakovalo, da bo pobrala največ nagrad. Na koncu Lady Gaga s soigralcem in režiserjem Bradleyjem Cooperjem ni božala ne kipca za najboljši film ne kipca za najboljšo igralko, je pa za tolažbo pobrala zlati globus za najboljšo pesem.

Namesto Lady Gaga je bila za najboljšo igralko v drami izbrana Glenn Close, od katere včeraj nihče ni pričakoval, da bo stopila na oder. Od konkurentov veliko manj izpostavljen film The Wife, v katerem Glenn Close igra ženo prejemnika Nobelove nagrade za literaturo, ki se začne spraševati o smislu svojih žrtev na račun zakona, je navdihnila tudi njen govor. Tako je ženske poučila, da je že lepo, če skrbijo za svoje otroke in može, a morajo slediti tudi svojim sanjam, ne pa samo viseti doma.

Christian Bale: Hvala Satan

Govori nagrajencev tako kot večina letošnjih filmov ne bodo šli v anale. Šal na račun Donalda Trumpa ni bilo, tako da so mediji kot enega od zmagovalcev večera opisovali tudi ameriškega predsednika, prav tako pa se nihče ni loteval spolnih škandalov, ki so očitno lanski sneg. Za zabavnejšo izjavo je poskrbel Christian Bale, ki se je, ko je prejel zlati globus za vlogo nekdanjega ameriškega podpredsednika Dicka Cheneyja v komediji Mož iz ozadja, za navdih zahvalil Satanu, v resnejšem tonu pa je svoj govor zastavila Regina King. Igralka, ki je bila za zlati globus doslej nominirana trikrat, ga je tokrat dobila za stransko vlogo v drami If Beale Street Could Talk, ko se je zanj zahvalila režiserju Barryju Jenkinsu, pa se je zaobljubila, da bo v naslednjih dveh letih producirala samo filme, ki jih bo sestavljala polovica žensk. Njen poziv k večji vključenosti žensk je bil na mestu. Od 250 najdobičkonosnejših filmov leta 2017 so jih le 11 odstotkov režirale ženske, lani pa jih je bilo še tri odstotke manj, medtem ko je bil med prvo stoterico filmov odstotek še nižji, saj so med njimi le štirje odstotki režiserk.

Presenečenja in zasluženi zmagovalci

Režiserke so tako ostale praznih rok tudi na letošnjih globusih. Za režijo ga je zasluženo dobil mehiški režiser Alfonso Cuaron za Romo, ki je postal tudi najboljši tujejezični film, veliko nasprotovanja pa ni bilo niti ob drugih dobitnikih zlatih globusov, in to tako v filmskih kot televizijskih kategorijah. Rami Malek si ga je za vlogo Freddyja Mercuryja zaslužil bolj kot sam film, svoj globus so za najboljšo dramsko serijo končno dobili Američani, tuji novinarji pa so opazili tudi izjemno Patricio Arquette v miniseriji Pobeg pri Dannemori. Še največ presenečenja je poleg zmage filma Bohemian Rhapsody in komične serije The Kominsky Method vzbudila Zelena knjiga, predvidljiva resnična zgodba o belopoltem šoferju in varnostniku temnopoltega glasbenika, ki je bila nagrajena z zlatim globusom za najboljšo komedijo ali muzikal, če bi podeljevali nagrade za samo prireditev, pa si zlatega globusa ne bi zaslužila niti podelitev. Voditelja Andy Samberg in Sandra Oh sta svoje delo opravila korektno, a nič več kot to, je pa Sandra Oh večer kot uspešen sklenila iz drugih razlogov. Igralka korejskega rodu je bila prva Azijka, ki je vodila podelitev zlatih globusov, poleg tega pa tudi prva igralka azijskega rodu, ki je prejela zlati globus. Dobila ga je za glavno vlogo v dramski seriji Ubijanje Eve.