Po napetih pogajanjih so se pogajalci Evropskega parlamenta in držav članic dogovorili, da je treba izpuste ogljikovega dioksida iz novih avtomobilov v EU do leta 2030 znižati za 37,5 odstotka glede na leto 2020. Kot poroča nemška tiskovna agencija dpa, so cilji veliko strožji, kot jih je želela industrija, pa tudi nekatere države, vključno z Nemčijo.

Iz združenja nemške avtomobilske industrije VDA so že sporočili, da cilji do leta 2030 niso realni. »Pravila določajo preveč, spodbujajo pa premalo,« so sporočili. Kot so še zapisali v izjavi za javnost, danes nihče ne ve, s katerimi ukrepi bi v začrtanem času izpolnili zahteve. Dodali so, da nikjer na svetu ni tako strogih pravil. V združenju so tudi izpostavili, da bo dogovor oslabil položaj Evrope na avtomobilskem trgu, prav tako bodo ogrožena delovna mesta.

Podobno zaskrbljenost je izrazilo Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA). Cilji so »popolnoma nerealni glede na to, kje smo danes«. Menijo, da je odločitev popolnoma politična, pri čemer niso upoštevali tehnoloških in socialno gospodarskih dejavnikov.

V združenju so še izpostavili, da so člani združenja predani zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida, a bodo številke, ki so jih dorekli parlament in članice, po besedah generalnega sekretarja Erika Jonnaera močno škodile evropski avtomobilski industriji. Na očitke se je že odzvala glavna pogajalka Sveta EU in avstrijska ministrica za trajnost in turizem Elisabeth Köstinger. Prepričana je, da so zastavljeni cilji ambiciozni in izvedljivi. Ministrica je še dodala, da industrija razpolaga z vso potrebno tehnologijo, da cilje doseže v 11 letih.s