Peta dirka letošnje sezone formule 1 bo v Barceloni, s čimer se najhitrejša karavana seli na stari kontinent. Stezo ekipe in dirkači dobro poznajo, pa vseeno bo to vsaj za ekipo Mercedesa »dirka resnice«. Kako hitri so, kako se bodo odrezali njihovi tekmeci in predvsem, koliko dobre volje bo v Španijo iz Bakuja prinesel Lewis Hamilton.

Britanec si ne zatiska oči pred dejstvom, da je v Azerbajdžanu uspel zmagati v veliki meri tudi po sreči in spletu ugodnih naključij. Podobnega mnenja je seveda tudi vodja Mercedesa Toto Wolff, ki dodaja, da bo dirka v Barceloni zelo zanimiva, saj je zdaj prehitevanje vseeno malce lažje, kot je bilo pred uvedbo sistema DRS, pa vendar je aerodinamika dirkalnika na stezi Montmelo več kot pomembna. »Na testiranjih smo bili v Barceloni zelo hitri, zato smo lahko malo bolj optimistični. Res je tudi, da niso vsi pokazali vseh kart in da je naša hitrost tudi zelo odvisna od vremena ter značilnosti vsake steze posebej. Tako nekje lahko pričakujemo boljše, nekje slabše dirke. Imeti pa bomo morali tudi nekaj sreče, a nič ni izgubljeno,« pravi Toto Wolff. Sreča bo torej tudi potrebna, posebej v prvem ovinku po startu, saj tam zelo rado poči, ko dirkači z visoko hitrostjo pripeljejo do zahtevnega ovinka. Poleg tega so pri Ferrariju tisti, ki Mercedes postavljajo pred novo nalogo, tako Vettel kot Raikkonen sta letos dobro speljevala ob ugasnjenih rdečih lučeh. Dejstvo, da so zelo dobri na kvalifikacijah, vse skupaj samo še potrjuje. »Če pogledamo samo hitrost, potem je Ferrari hitrejši od nas,« je povedal Lewis Hamilton in dodal, »da trenutno vodim v skupni razvrstitvi, pa ne pomeni prav nič. Letos so nas na dosedanjih dirkah v marsikaterem pogledu precej prekašali. Najhitrejši so na kvalifikacijah, zato bo start še kako pomemben. Težko je potem loviti oba njihova dirkača, če nam na startu predaleč uideta.«

Zato so torej kvalifikacije v Barceloni še bolj pomembne kot na dirkah do zdaj, zato se bodo ekipe bolj kot na samo dirko osredotočale na to, da bodo kar najbolje opravile s kvalifikacijami. »To bo odločilni del vikenda, tukaj bomo morali iz dirkalnikov iztisniti prav vse in mogoče delno žrtvovati hitrost na dirki za boljši startni položaj. Res pa je tudi, da bomo vsi imeli kakšno novost, vprašanje je le, kako se bodo obnesle v praksi,« je še dodal Wolff.

Ferrari je v Španijo pripeljal novo rešitev namestitve vzvratnih ogledal, ki so ju zdaj namestili neposredno na okvir sistema Halo, zaradi česar so morali spremeniti tudi obliko tega varovala in njegov aerodinamični učinek na pretok zraka okoli dirkalnika. Red Bull je letos, če izvzamemo Ricciardovo zmago v Šanghaju, svojim navijačem ostal precej dolžan, še največ pa Max Verstappen. Nizozemec je letos sezono začel malce preveč »razbijaško«, po trčenju med obema dirkačema Red Bulla so odgovornim pri rdečih bikih zavreli živci. Zato bo posebej za Nizozemca to pomembna dirka, na kateri bo moral pokazati veliko več zrelosti in seveda tudi hitrosti. »Dirkalnik je opremljen s številnimi novostmi, zato imamo lepo priložnost da 'pokvarimo' dirko Mercedesu in Ferrariju. Barcelona bo lahko ključna dirka za letošnjo sezono za nas,« pravi Max Verstappen. Veliko vprašanj bo ekipam zastavljal tudi nov asfalt, zaradi česar naj bi steza izgubila del »slovesa« kot do pnevmatik izredno neprijazna. »S tem se zelo spreminja narava steze. Vseeno bodo morali dirkači paziti na zadnji par pnevmatik, posebej v hitrih ovinkih, zaradi tega smo tudi malce spremenili same pnevmatike. Za to dirko imajo namreč za 0,4 centimetra ožjo tekalno površino, s čimer želimo preprečiti, da bi se prehitro pregrevale. A zaradi tega se ne bodo nič spremenile njihove osnovne lastnosti in zmogljivosti,« je prepričan vodja Pirellija Mario Isola.