April je že 57 let mesec, ko se misli, poti in energije vseh, ki se kakorkoli ukvarjajo s pohištvom in dodatki za dom, usmerijo v prestolnico oblikovanja Milano. Salone Internazionale del Mobile se je zaključil včeraj z izjemnimi številkami. Kakor da ni nikjer več gospodarske krize, kakor da (razviti) svet ne živi v preobilju izdelkov, kakor da se vse vrti na velikih obratih. Impresivno!

Design Week Milano združuje številne dogodke, ki potekajo na sejemskem prostoru Fiera Milano Rho z nazivom I saloni in tudi v središču Milana pod imenom Fuori Salone. Mesto je povsem prežeto z oblikovanjem – in obiskovalci. Dogajanje na mednarodni ravni predstavlja odličnost, ustvarjalnost, inovativnost, kakovost in seveda trende v pohištveni industriji. Predstavljena je velika in raznolika izbira slogov, ki se ponašajo z vse bolj izpopolnjenimi, sodobnimi, tehnološko dovršenimi in tudi ročnoobrtniškimi izdelki, prilagojenimi zahtevam posameznih strank.

Dogodki v mestu se vrstijo drug za drugim, tu so posebne otvoritve s priznanimi oblikovalci, instalacije, koktajl druženja, intimne in megazabave. Potrebna je skrbna predpriprava in sistematičnost, da bi obiskovalec lahko ujel vsaj delček vabljivega dogajanja. Številna podjetja imajo razstavne prostore tako v mestu kot na sejmu, pri čemer imajo najprestižnejši igralci najete ogromne površine, ki so fascinantno urejene. Eden presega drugega v blišču, tretji zmaguje z odlično idejo, nekdo s preprostim, a učinkovitim konceptom, naslednji z nepozabno igro barv, odsevov, materialov…

1841 podjetij iz 33 držav

Samo sejemski prostor je obsegal kar 210.000 kvadratnih metrov, na katerih je razstavljalo 1841 podjetij iz 33 držav. Slovenijo je zopet zastopalo podjetje Stilles, medtem ko sta se v središču mesta predstavljala Matej Štefanac in Nika Zupanc. Nika Zupanc je v Milanu že nekaj let uveljavljeno ime, danes pa se uvršča med svetovne zvezde sodobnega oblikovanja in dela za številna velika podjetja. I Saloni so predstavili tudi obširen manifest, ki opredeljuje čustva, podjetja, kvaliteto, dizajn, mreženje, mlade oblikovalce, komunikacijo, kulturo in aktualno središče Milana.

Pomemben del sejma je EuroCucina, kjer so bile predstavljene vse novosti na področju kuhinj (dogodek se bienalno izmenjuje z Euroluce, salonom svetil, ki bo na vrsti spet prihodnje leto) in je izpopolnjen z danes neizogibnimi kuhinjskimi tehnologijami »Technology for the Kitchen«. Gre za področje, povezano z inovacijami, naprednimi tehnologijami in visoko kakovostjo izdelkov. Od leta 1998 je redna vsebina sejma tudi Salone Satellite, kjer se je letos predstavilo 650 mladih oblikovalcev do 35. leta starosti. Takšna predstavitev mladih talentov je lahko odskočna deska v profesionalni svet oblikovanja.

Letos je bil poudarek na odnosu med sedanjostjo in prihodnostjo – osrednje vprašanje je bilo, kako povezati kreativnost in inovativnost z naravo, s nadzorom porabe energije in uporabo trajnostnih, recikliranih in okolju prijaznih materialov in tehnologij. V zeleno odeti ambienti, uporaba omenjenih materialov in sodobnih tehnologij ter prihod polnih barvnih palet in dekorja napovedujejo nov trend in umikanje minimalizma.