Čeprav sem brava po desetih letih prodal in fiata nikoli več nisem kupil, mi še danes ni vseeno, kaj se z znamko dogaja. Pri čemer sta si usodi evropske in slovenske prodaje podobni. Le da je v Sloveniji znamka lani po rasti, ki je trajala od leta 2013 do 2016, dosegla dno, le triodstotni tržni delež in vsega 15. mesto med vsemi znamkami. Toliko jih pred njimi v času slovenske samostojnosti ni bilo še nikoli. Za primerjavo: višje so bile tudi Kia, Toyota, BMW, Seat, Nissan, Citroën in Ford, če jih naštejemo le nekaj.

Dejstvo je, da še tako dober prodajalec avtomobilov ne more prodajati, če v voznem parku nima takšnih, ki bi bili za množice zanimivi in predvsem všečni. In roko na srce, pri Fiatu so zaspali, pri čemer je glavni krivec predsednik uprave Sergio Marchionne, ki je podjetje sicer v fiskalnem letu 2004/2005 rešil pred bankrotom. Dejal je pač, da se mu zdi razmetavanje denarja predstavljanje novih modelov na trgu tedaj, ko je v krizi. Zavrl je razvoj, tako da so bile med letoma 2010 in 2014 edine novosti enoprostorski 500L, športnoterenski 500X in pa malček panda, ki so se predstavili tudi z novimi motorji. Kot vse kaže, bo Fiatova prihodnost osredotočena na družino 500 s »čustvenimi in ambicioznimi modeli« ter družino panda z »racionalnimi in funkcionalnimi modeli«. Častitljivi punto, nekoč zelo uspešen avto v Evropi, je zaostal za tekmeci, saj nove generacije ni bilo vse od leta 2005, številne oblikovne prenove pa so ga naredile vse manj in manj všečnega ter tudi tehnološko zaostalega.

Pri vsem je najzanimiveje, da gre koncernu FiatChrysler globalno izjemno dobro, lani so prodali 2.059.376 vozil, dobiček pa predvsem zaradi visokih marž pri prodaji tovornjačkov in športnih terencev povečali na skoraj 3,5 milijarde evrov kljub upadu prodaje za osem odstotkov. Napovedi za letos so 125 milijard evrov prihodkov in 8,7 milijarde evrov dobička. S čimer naj bi pokrili velik del dolga, ki se vleče že dolgo in je bil lani še vedno 17,9 milijarde evrov.

Čeprav je Fiat še vedno daleč od nekdanje slave, pa vsaj Marchionne očitno ve, kaj dela, saj so številke v okviru koncerna takšne, kot jih je načrtoval za petletko med letoma 2014 in 2018. Da obstajajo tudi države, v katerih okrevanje ni bilo takšno, kot je tudi sam morebiti pričakoval, ga ne moti. Vsaj izvedeli nismo, da bi kakšen šef že bil na zagovoru. Zna biti pa leto 2018 po statistiki prvih treh mesecev sodeč vsaj v Sloveniji prav Fiatovo…