Z razvojem kriptomanije je očitno upadel slovenski elan za kampanje množičnega financiranja. Lani so namreč slovenski podjetniki pripravili 60 kampanj, v okviru katerih so iskali 1,1 milijona evrov zagonskega kapitala, a so bili lahko v primerjavi s prejšnjimi leti izjemno razočarani. Uspelo je namreč zgolj 21 kampanj, v katerih so podjetniki zbrali 743.485 evrov, kar 39 kampanj pa ni doseglo vsote, ki so si jo zadali.

Podatke je tudi letos zbral in analiziral podjetnik in poznavalec množičnega financiranja Žiga Berce, ki pravi, da sicer lani slovenske kampanje niso zapisale nobenega rekorda, so pa po njegovem še vseeno visoko uspešne.

Adrifund najbolj priljubljen

Slovenci so sicer kampanje objavili na treh platformah: Kickstarter, Indiegogo in Adrifund. Če ne bi bilo slednje, bi sploh ugotavljali kapitalni padec, saj je bilo največ uspešnih kampanj prav na tej domači platformi. Na Kickstarterju, v preteklih letih paradni platformi množičnega financiranja, je bilo uspešnih osem, neuspešnih pa kar 24 kampanj. Na Indiegogo pa je želeni znesek denarja med devetimi projekti zbrala le ena kampanja.

Za primerjavo, leta 2016 so Slovenci na platformah množičnega financiranja objavili 80 kampanj, zbrali pa 1,8 milijona evrov. Razlog za manjše število uspešnih kampanj gre bržkone iskati tudi v dejstvu, da je za dobro kampanjo na Kickstarterju treba imeti dovolj kapitala za marketing in trženje, za kar pa ekipe, ki produkt šele razvijajo, običajno nimajo rezerviranega denarja, saj vse vložijo v razvoj.

Mordhau najuspešnejša

Najuspešnejša lanska kampanja množičnega financiranja je bila sicer večigralska srednjeveška igra Mordhau, ki jo je razvila ekipa pod taktirko Marka Grguroviča. Gre za igro, v kateri bo igralec bil boje od blizu, na bojiščih pa se bo naenkrat lahko udarilo do 64 igralcev. Grgurovič je za snemanje igre na Kickstarterju zbral 242.144 evrov, video igre pa so sicer najbolje financirana kategorija na omenjeni platformi.

Med lanskimi uspešnimi kampanjami velja izpostaviti še eno, ki je presenetila, meni Berce. Gre za izdelek S-holder, držalo za moško srajco, ki ga je razvilo podjetje NV Holders. Za izdelek, ki je na prvi pogled videti kot podvezica, saj gre za elastičen trak, ki si ga uporabnik nadene na stegno, in elastične trakove, ki jih pripne na srajco, da ta obstane na mestu tudi ob sklanjanju ali ko se človek usede in nato spet vstane, je njegov avtor Nik Vene zbral okroglih 100.000 dolarjev oziroma kar 2000 odstotkov več od zadane vsote. Pri tem je zanimivo, da je Kickstarter prvo Venetovo prijavo za kampanjo celo zavrnil, precej posmeha je bil Vene deležen tudi pri ljudeh, a ko so ga začeli kopirati Kitajci, je vedel, da je na dobri poti. Z izdelkom cilja predvsem na trgovine z luksuznimi izdelki moške mode.