Manj kot tri minute potrebuje študent, ki želi poslati svojo prtljago iz tujine domov ali v nasprotno smer. Enako velja za podjetnike, ki želijo poslati paket kupcu, in tudi za podjetja, ki po Evropi razpošiljajo cele palete svojih izdelkov. To je mogoče s spletno platformo Eurosender, ki sta jo pred štirimi leti začela razvijati takrat še študenta Tim Potočnik in Jan Štefe. Danes Eurosender pokriva 30 evropskih trgov, z novim krogom financiranja, sklenjenim s Pošto Luksemburg, pa bodo rasli še hitreje, napoveduje Potočnik. Še letos bodo namreč v Ljubljani odprli 40 novih delovnih mest.

Podjetje bo tako več kot podvojilo število zaposlenih, saj je ta čas v vseh štirih pisarnah – poleg ljubljanske še v Berlinu, Londonu in Gdansku – skupaj 30 sodelavcev. »V Ljubljani so večinoma programerji, prav tako v Gdansku, kjer smo poiskali profile razvijalcev, ki jih doma nismo našli, v Berlinu imamo sodelavce za marketing, v Londonu pa razvojni center na področju pridobivanja novih logistov. V vsakem središču poskušava izvleči najboljše iz tamkajšnjega okolja,« je pojasnil Potočnik.

Zmagali so z digitalnim znanjem

Iz istega razloga so se odločili lastniško povezati s Pošto Luksemburg. Gre za 135 let staro podjetje z veliko logističnega znanja, razvejano mrežo kontaktov po vsem svetu in stabilno infrastrukturo, zato bodo lahko z njihovo pomočjo postali največji spletni center za logistične storitve v Evropi, je prepričan Potočnik, medtem ko v Pošti Luksemburg glavno dodano vrednost slovenskih podjetnikov vidijo v tehnološkem znanju, na katerem temelji platforma eurosender.

»S sodelovanjem bomo lahko diverzificirali naš portfelj in ponudbo storitev, hkrati pa povečali vpliv na digitalnem trgu,« je o investiciji v slovensko podjetje povedal Achim Taylor, vodja logistične divizije pri Pošti Luksemburg. O višini vložka, ki je slovenski ekipi omogočil tudi selitev v večje prostore, sicer niso želeli govoriti, saj je, tako Potočnik, pomembnejše, da z vlagatelji delijo skupne vrednote. Je pa ob tem zgovoren podatek, da je podjetje lani ustvarilo 2,5 milijona evrov prihodkov in zraslo za več kot dvakrat.

S svežim kapitalom želijo še okrepiti prisotnost na ključnih trgih, med katere sodijo Hrvaška, Portugalska in Španija. »Za posebej uspešno se je izkazala relacija med Hrvaško in Irsko, kjer živi in dela veliko Hrvatov. Ker smo sosedsko podjetje, nam pri transportu lastnine očitno še toliko bolj zaupajo,« meni Potočnik, ki je idejo za platformo eurosender dobil pri 23 letih, ko se je vračal s študija na Poljskem.

Ustanovitelji rastejo s podjetjem

A to ni njegov prvi podjetniški otrok. Skupaj s Štefetom, v šali se rada razglasita za podjetniška zakonca, sta namreč podjetniško pot začela še kot najstnika, ko sta pri 18 letih začela prodajati rokavice za pametne telefone. Kasneje sta projekt opustila in se v celoti posvetila razvoju eurosenderja. Preden sta opravila prvo transakcijo, sta namreč nekaj mesecev garala dan in noč, saj sta bila sama za vse.

Ker sta bila prava ekipa – morda je ob tem zanimivo dejstvo, da sta najboljša prijatelja rojena na isti dan – s pravo idejo, sta prišla tudi do kapitala, ki jima je pomagal idejo razviti in ponesti v svet, je prepričan Potočnik, ki danes večino obveznosti, za katere je sprva skrbel sam, prepušča specialistom.

Zaupanje spodbuja rast

Na vprašanje, kako težko je naloge zaupati nekomu drugemu in opustiti misel, da bi sam opravil bolje, odgovori, da je tudi to bistveni dejavnik uspeha podjetja. Ustanovitelji morajo rasti s podjetjem in iz »dečka za vse« prerasti v vodjo ekipe strokovnjakov. »Ljudem moraš zaupati, četudi veš, da prvi teden ali dva ne bodo naloge opravili tako, kot bi jo sam,« je dejal Potočnik, ki rad da priložnost tudi mladim in neizkušenim sodelavcem.

Čeprav imajo z njimi praviloma več dela kot rezultatov, se med pripravniki najdejo tudi talenti, ki rastejo z ekipo in so danes vodje projektov, je dodal Potočnik, ki si v ekipi želi odgovorne ljudi z željo po osebni rasti, ki so doma v digitalnem svetu. Le tako bodo lahko postali pametni sistem, ki se uči z vsako transakcijo in uporabniku ponuja logistične rešitve glede na njegove želje, ceno in kakovost storitve.