Res je, da trenutna prodajna cena električne energije ne dopušča investicijskega razkošja. Obstaja tudi obveznost vlaganja v projekt železniškega in cestnega gospodarstva, saj je treba poskrbeti za ustrezno cestno in železniško povezavo v Zasavju, kar pa ne more biti obveznost investitorjev v hidroelektrarne na srednji Savi. Hkrati pa na pospešitev gradnje pritiska že podpisani podnebni sporazum, še bolj pa bo pritiskal prihodnjo pomlad predvidoma sprejeti energetski koncept Slovenije. Ob tem je treba poudariti, da v Sloveniji imamo potrebno znanje in izvajalska podjetja, ki bi lahko v celoti izvedla takšen projekt z domačo proizvodnjo potrebne opreme. Vlada RS pa se je ustrašila takšnega investicijskega projekta ter preložila podpis koncesijske pogodbe na bodočo vlado, izvoljeno na prihajajočih državnozborskih volitvah.

Da ne bo podpisa koncesijske pogodbe, se je vedelo že ob startu vlade na obisk iz Ljubljane, ker je umanjkal pristojni minister Peter Gašperšič. Zaradi finančnih težav HSE je bil podan tudi že predlog, da se predvidena koncesija prenese na drugega koncesionarja, ki pa nima tovrstnih finančnih težav in bi z veseljem prevzel obveznosti in pričel z izvajanjem koncesije.

Vlada je tako ostala na pol poti pri izvajanju podnebnega sporazuma, koncesija je splavala po Savi in čaka na naslednjo ministrsko ekipo, ki bo manj povezana s posameznimi energetskimi lobiji in bo usmerjena k izpolnjevanju sprejetih obveznosti za zmanjševanje rabe fosilnih energentov.

Božo Dukić, Združenje za energetsko neodvisnost Slovenije (ZENS)