Gospodarska rast in povečan obseg povpraševanja kupcev poganjata tudi metliško družinsko podjetje Repromat, ki je nedavno zaokrožilo 22. obletnico delovanja. Lanske prihodke, ki so bili skoraj 2,7 milijona evrov, so dosegli že oktobra. V letu 2017 bo njihov letni prihodek presegel tri milijone evrov. Dinamična rast prihodkov in povprečne dodane vrednosti na zaposlenega so družbo, ki zaposluje 31 sodelavcev vseh starosti, v letu 2016 uvrstili med podjetja, nominirana za gazelo dolenjsko-posavske regije.

»Lansko leto je bilo leto sodelovanja, letošnje leto je leto kreativnosti, leto 2018 bo zmagovalno leto,« opisuje direktorica Janja Strugar Dukovčič. Vodenje podjetja, ki izdeluje dele strojev in proizvodne linije za izdelavo različnih predmetov v serijski proizvodnji za medicinsko opremo, papirno, plastično in avtomobilsko industrijo, je od očeta Pavleta prevzela leta 2009, torej v času najgloblje recesije. So edini v Beli krajini z vso proizvodnjo na enem mestu – od razreza pločevine do struženja, strojne obdelave, rezkanja in vrtanja ter končnega peskanja in barvanja izdelka.

»Ko sem prišla med sodelavce, mi ni bilo lahko poslušati pripomb, da v ta posel ne sodim in da ne bom uspešna. A to me je še bolj podžgalo v odločitvi, da jim dokažem, da podjetje lahko deluje drugače in še uspešneje,« se spominja obdobja začetnega nezaupanja sodelavcev, ko je prevzela vajeti podjetja.

Družinske vrednote poganjajo podjetje

Prednost družinskega podjetja je po mnenju direktorice v tem, da so družinske vrednote hkrati tudi vrednote podjetja. To pa so zaupanje, pripadnost oziroma zavzetost, razumevanje in zanesljivost. »Gre za življenjski in poslovni slog, ki se prenaša z generacije na generacijo, vsaka pa v uspešen poslovni model prinaša svoje odlike,« poudarja direktorica.

To sedaj deluje na dobrih 3500 kvadratnih metrih proizvodnih površin, ki pa že pokajo po šivih. Imajo tudi 2000 kvadratnih metrov zunanjih skladiščnih prostorov. Za prihodnje leto načrtujejo njihovo povečanje, ureditev logističnih poti in skladišča ter dokončno asfaltiranje parkirišča, saj verjamejo, da se bodo z občino končno dogovorili za odkup zemljišča. Podjetje, ki izvozi okoli 90 odstotkov, predvsem na avstrijski in nemški trg, je samo letos v nove stroje vložilo 700.000 evrov.

Vodstvo podjetja verjame, da je njihova konkurenčna prednost izjemna prilagodljivost, saj so sposobni naročene kose opreme kupcem dostaviti v štirih do šestih tednih, ob tem pa tudi kakovost, zaradi česar imajo zelo malo reklamacij. »Zato ne spuščamo cen svojih storitev. In naši kupci se tega zavedajo. Vendar pa na to pristajajo, saj vedo, da bomo mi poskrbeli, da se njihovi projekti na papirju realizirajo v dobrem mesecu dni, in da lahko dele opreme, ki so izdelani pri nas, brez skrbi vstavijo v še tako kompleksne stroje. Pri vseh kupcih imamo status A-dobavitelja.«

Sloves zanesljivega in fleksibilnega dobavitelja si je Repromat že tako utrdil, da ga novi kupci v večini primerov sami najdejo, saj na sejme ne hodijo. Največ konkurence imajo v Avstriji, na Češkem, Slovaškem in Poljskem, v Sloveniji pa zaradi kompleksnosti storitev in izdelkov, ki jih ponujajo, skorajda ne.

Vztrajajo pri eni izmeni

Četudi bo nadaljnja rast podjetja nekaj let zagotovo neizogibna, se Strugar-Dukovčičeva drži odločitve, da delajo samo v eni izmeni in da zaposlujejo le, če to zahteva proizvodnja zaradi nakupa novega stroja. »Repromat smo mi vsi. Repromat so moji sodelavci. Zato si prizadevam, da so zadovoljni, a hkrati se vsi zavedajo, da od njih pričakujem odgovornost, strokovnost in prilagodljivost. Kadar je treba projekt končati in se mudi, delamo tudi nadure in ob sobotah, vendar druge izmene ne bomo uvedli. Ljudje morajo imeti čas za svojo družino in zase. Družina je osnovna celica družbe.« Podjetje, ki zelo ceni in spoštuje svoje zaposlene, bo izplačalo tudi božičnico.

Spodbuja timsko in projektno delo ter odprto in učinkovito sodelovanje. Včeraj so se vrnili s tradicionalnega letnega izleta, obiskali so Dunaj in Bratislavo. »Vsakič obiščemo partnerje in si ogledamo mesto. Tako sodelavci vidijo svoje izdelke v strojih naših naročnikov, s čimer še bolj ozavestijo pomen kakovostnega dela in hitrega odzivanja na potrebe naročnika, saj je včasih pri projektu veliko sprememb, ki jih moramo upoštevati,« pojasnjuje direktorica, ki se zaveda nekaterih slabosti geografske umeščenosti podjetja, pa vendar bistveno to na njihov posel ne vpliva.

Nad državo so podjetniki zaradi mečkanja pri gradnji tretje razvojne osi obupali, neustrezen je tudi izobraževalni sistem. »Ker smo daleč od avtoceste, material dobimo samo dvakrat na teden, prav tolikokrat gredo na pot naši izdelki. Pri kadrih pa si pomagamo s Hrvati in delavci iz BiH. Dobimo že ljudi z izkušnjami. So lojalni in drug z drugim smo zelo zadovoljni.«