Dejstvo je, da nas je promet dodobra spravil v kot, saj mu vsi naši organi očitno niso več kos. Kaj narediti, da bo prav, trenutno, tako se bojim, ne ve veliko ljudi, če pa že vedo, najdejo izgovor – ni denarja. Da, ta zlajnana fraza utiša vsakega, ki niti ne skuša pomisliti, kam za vraga pa gre potem ves denar od kazni, prispevkov, registracij, nadomestil za uporabo cest, vinjet, cestnin…

Kamor koli denar že gre, njegova poraba ni smotrna, vsaj ne v korist bolj pretočnega prometa in lepših cest. Zato morebiti ni čudno, da je na slovenskih cestah veliko skrajnosti. Na eni strani občutno počasnejši vozniki, ki so, ocenjeno čez palec, postali presneto previdni in v mnogih primerih celo prepočasni, pa naj se sliši še tako neumno. In na drugi strani skrajnosti tisti, ki prehitro vozijo tam, kjer je to najmanj pametno.

Primer: na Dolenjski cesti na Rakovniku so namestili tako opevani superradar, ki meri tako rekoč vse, verjetno prebere tudi vaš EMŠO. In v teh nekaj tednih so ujeli 3200 prehitrih voznikov. Nekomu na magistratu se zelo smeje, ko že šteje cekinčke, ki padajo v mestni proračun. Kot da vozniki ne bi vedeli, da gre za prometno cesto, na kateri bi morali biti še toliko previdnejši in strpnejši. A žal niso, zato tukaj očitno pomaga le represija. Na drugi strani pa so slovenski prometni strokovnjaki odkrili sekcijsko merjenje hitrosti na avtocestah. No, tukaj so se zapletli v paradoksalno situacijo »kavelj 22«. Slovenske avtoceste in hitrost? Kaj je to? Prav zelo hitro mimo vseh romunskih tovornjakov in kombijev, levo usmerjenih (pa ne politično) voznikov, ki so sposobni od Lendave do Kopra prevoziti po prehitevalnem pasu, ne morete priti. Tukaj meriti nekaj, česar v praksi ni ali pa je tega zelo malo, je milo rečeno strel v koleno. Mar bi ta denar raje vložili v umirjanje hitrosti tam, kjer je to potrebno, v mestnih središčih in na vpadnicah, kjer je prehitra vožnja res smrtno nevarna.

Sekcijski radar pri Trojanah se je popravil in je že romal nazaj k proizvajalcu. A zato bo v prihodnje slovenske ceste mirilo sedem sekcijskih radarjev, ki jih bodo postopoma postavljali naslednje leto in v letu 2019. Recimo med Vrhniko in Brezovico v obe smeri. Tukaj je hitrost omejena na 130 km/h in če mi kdo od strokovnjakov lahko zagotovi, da bo tam res možno kdaj več kot nekaj sekund peljati vsaj s to hitrostjo, naj radar le bo. Ali pa na štajerski avtocesti. Kaj bodo tam merili? Mogoče kolone in zastoje? Ali bodo vgradili tudi funkcijo, da bi prešteli vse tranzitne tovornjake, ki zasedejo vse krake avtoceste, da niti ne moreš voziti prehitro, tudi če bi načrtno hotel. Torej, ali bodo ti radarji tam kaj pomagali, bo seveda pokazal čas, na Dolenjski cesti v Ljubljani pa že opravlja svojo nalogo. In prav je tako. Vsaj nekdo jo v tej državi, bi rekel ljudski glas.