RTV Slovenija bo morala oglasni agenciji Media Publikum izplačati 1,4 milijona evrov, ki jih je tej agenciji dolžna še od svetovnega prvenstva v nogometu leta 2010 v Južni Afriki. Takšno razsodbo je v sporu, ki ga je sprožil Media Publikum, izreklo višje sodišče v Ljubljani.

Letos možno poslovanje z izgubo

Kot je v pogovoru za Dnevnik pojasnil generalni direktor RTV Slovenija Igor Kadunc, je sodišče presojalo besedila tedanjih pogodb. Spor je nastal, ker iz pogod ni bilo jasno razvidno, ali se oglaševanje v času nogometnega prvenstva vključuje v letni dogovor o popustih (proviziji), ki jih mora RTV Slovenija priznavati Media Publikumu, ali ne. Sodišče se je na koncu oprlo na izjavo generalnega direktorja RTVS iz leta 2010 Antona Guzeja, ki je pojasnil, da je treba pogodbe interpretirati v korist Media Publikuma.

Vodstvo RTV Slovenija je sicer že pred razsodbo - že lani - računalo na to, da bo spor morda izgubilo, zato je v letošnjem proračunu za morebitno izplačilo rezerviralo 800.000 evrov. Zdaj, ko je sodba znana, pa bo treba najti še dodatnih 600.000, pravi Kadunc. To pa bi lahko pomenilo, da bi RTV Slovenija letošnje leto lahko končala s finančno izgubo.

Kazenska ovadba ostaja

Po razrešitvi tega spora pa med RTVS in Media Publikumom ostaja odprt še spor zaradi domnevnih goljufij pri oglaševanju. Lani poleti je namreč prejšnji generalni direktor RTVS Marko Filli tožilstvo obvestil, da naj bi Media Publikum prirejal ceno oglasnega prostora tako, da so naročniki oglasov (podjetja, ki oglašujejo) plačala nesorazmerno več, kot je za oglasni prostor zaračunala RTVS. To naj bi Media Publikum dosegel s ponarejanjem računov. Preiskava teh domnev še poteka – tožilstvo nam je septembra letos pojasnilo, da so policijo zaporosili za dopolnitev zadeve, da bi tožilec iz dodatnih podatkov lažje razbral, ali je očitek kaznivega dejanja ponarejanja sploh utemeljen. Vodstvo Media Publikuma, ki je najbolj vplivna in zaradi velikega obsega oglaševanja tudi finančno najuspešnejša agencija za zakup oglasnega prostora v Sloveniji, je vse očitke že večkrat zanikalo.

»Računam na to, da so v Media Publikumu profesionalci,« je zadevo komentiral Kadunc. »Tako kot mi nismo zadovoljni, ker jim moramo zdaj izplačati 1,4 milijona evrov, najbrž tudi oni niso zadovoljni, ker jih je RTVS osumila, da so storili kaznivo dejanje. Ampak ne moremo si privoščiti, da bi zaradi tega z njimi prekinili sodelovanje. Posel mora teči naprej,« je odgovoril na vprašanje, ali bi lahko spori vplivali na poslovne dogovore, ki se sklepajo vsako leto posebej. Zdaj jih bo z Media Publikumom prvič moral sklepati Kadunc, ki je vodenje RTVS prevzel aprila. Po dostopnih podatkih Media Publikum javni radioteleviziji sicer prinese za okoli pet milijonov evrov oglasov na leto, kar je skorajda toliko kot vse druge oglasne agencije skupaj. Kot provizijo pa od RTVS prejema okoli 15 odstotkov tega zneska.