Da ne bo pomote, ta vodilna vloga je seveda nekaj dobrega. Strokovnjaki pravijo, da lahko v Evropski uniji reši 2500 človeških življenj na leto. Kajti center za obveščanje je o nesreči obveščen v povprečju dobre 3 do 4 minute prej, kot uspe mimoidočim sporočiti, da se je zgodila prometna nesreča. To pa je ogromno, saj lahko te minute za ponesrečenca pomenijo tanko rdečo linijo. Linijo, ko gre na vse ali nič, za življenje ali večno temo.

Da, nove tehnologije počasi ostajajo obvezne, eKlic bo obvezen za vse nove avtomobile od 1. aprila 2018. Ne, to ni šala. Za avtomobile, ki tega sistema nimajo, bo mogoča tudi naknadna vgradnja, ki naj bi lastnika vozila stala okoli 100 evrov. S 1. januarjem 2018 bodo države postavljene pred dejstvo, da bodo morale imeti vzpostavljeno potrebno infrastrukturo, da bo ta sistem sploh lahko deloval. A pozor, ti datumi še ne bodo veljali za tovorna vozila in motorje. S čimer so odgovorni delo opravili le na pol. Pogled skozi okno na ceste in statistika namreč govorita, da prav tovorna vozila in motoristi poskrbijo za množico nesreč, zato bi bil sistem zanje res nujen in koristen.

Dejstvo je, da eKlic lahko pomaga. Vam in drugim v prometu. Kot pomagajo stvari, ki so bile nekoč eksotika, danes pa so samoumevne: protiblokirni sistem ABS, varnostne blazine in zavese, sistem nadzora stabilnosti vozila ESP, ne nazadnje klimatska naprava in še bi lahko naštevali. Danes tega niti ne opazite več, nekoč so morali vozniki za te dodatke seči globoko v žep. In so segli, ker so se zavedali, da je to v korist nas vseh, s tem pa počasi odprli vrata tudi tistim, ki si sistemov sprva še niso mogli privoščiti.

Sistem eKlic – ali eCall ali kakor koli že ga bodo uradno imenovali – je tako pripravljen na uporabo, informacijski centri namreč že delujejo, odzivnost je prav tako na visoki ravni. In če kaj drži, potem drži, da bodo imeli še veliko več dela oziroma se bodo lahko še hitreje odzvali. Recimo gasilci ali prva pomoč. Čeprav je država mačehovska do vas in raje milijone namenja za razne sumljive odpravnine in prijatelje, vedite le, da smo mi z vami. Ker vas potrebujemo in smo tudi hvaležni, ko priskočite na pomoč.

Zdaj je žogica na strani države, da bo mogoče podobno resno začela ravnati tudi z nekaterimi drugimi problemi v prometu, ki so povezani predvsem z urejanjem infrastrukture, se pravi križišč in krožišč, da o ubogih cestah in njihovem asfaltu ne govorimo. A to je že neka druga zgodba.