Ljudje potrebujemo iger in kruha. In seveda nekaj denarja, da si oboje lahko privoščimo. Če je kruh dobrina, ki vsaj danes ni tako nedosegljiv cilj, so določene igre povprečnemu smrtniku skoraj nedosegljive. Te so rezervirane za elito in tiste, ki so z denarjem nekoliko bolj spretni. In da, sanje so lahko postavljene tudi na štiri kolesa. Porsche je ena od znamk, ki zna zaigrati na prave strune, in če so na eni strani vezani na tradicijo, imajo na drugi tudi »vsiljivce«, ki to niso. Panamera je model, ki vsekakor razdvaja. Ker je drugačna, ker ni tak porsche, kot so ga zagrizeni ljubitelji te znamke vajeni. A preteklo je že dovolj časa, da bi se tudi najhujši med njimi lahko malce omehčali. Vse do zdaj, ko so modelno serijo nadgradili s panamero za vsak dan.

Nova panamera sport turismo namreč ponuja še nekaj več kot klasična panamera. Na primer malce spremenjeno obliko, seveda na račun drugačne oblikovne strešne linije, in prtljažnik, ki ima prostornino 520 litrov, kar je 25 litrov več kot pri klasični sestri. Če pa prtljažnik uporabnik izkoristi do strehe, je v sport turismu še za 50 litrov več prtljažnih sposobnosti, kar je že precej bolj omembe vredna številka. In če pri takem avtomobilu lahko govorimo o prtljažniku s podrtimi zadnjimi sedeži, potem omenimo, da je tovornega prostora lahko do največ 1390 litrov. Svoje nato dodajo še velika prtljažna vrata in kar 14 centimetrov nižji nalagalni prag. Dimenzijsko sport turismo ostaja pri malce več kot petih metrih dolžine, pri zmogljivostih pa prav nič ne zaostaja za klasično sestro, saj tehta vsega 50 kilogramov več.

Naslednja prednost sport turisma je vsekakor sedežna konfiguracija 4+1. Da, v sport turismu je teoretično prostora za pet potnikov, pri čemer sta stranska zadnja sedeža ostala nespremenjena, dodali pa so peti zasilni sedež na sredini. Ta pa je v prvi vrsti namenjen mlajšim sopotnikom, kajti vseeno je to le zasilna rešitev. Na njem lahko odrasel sopotnik sedi pokonci, a prav dolgih razdalj že zaradi prostora in trde sedalne površine ne bi zdržal.

Če je sport turismo luč sveta ugledal že pred petimi leti kot študija, je medtem postal »zrel« za marsikatero željo, to pa mu omogoča tudi najsodobnejša tehnika. V notranjosti avtomobil dobesedno kipi od novotarij in stikal, gumbov, zaslonov in še česa. Občutek za volanom je udoben in istočasno tudi športen, vse je na dosegu roke, sistemi pa kar kličejo voznika, da jih uporabi, nastavi, spremeni, prilagodi. Novo dobo nakazujejo tudi merilniki, edini, ki je še klasično analogni, je sredinsko nameščen merilnik vrtljajev. Velik 12,3-palčni zaslon na sredini armaturne plošče je seveda prav tako občutljiv za dotik, na njem pa lahko voznik dejansko prebere prav vse. Željam voznika se prilagaja tudi celoten avtomobil, od pnevmatskega podvozja (ta je na voljo za različice S), ki pozna več nastavitev, in te so med vožnjo tudi zares opazne ter še kako prispevajo k obnašanju vozila na cesti, do na primer strešnega spojlerja. Ta ima tri nastavitve: do hitrosti 170 km/h je skrit v strešno linijo, nad to hitrostjo ali v načinu delovanja sport oziroma sport plus pa se dvigne za osem stopinj, kar prinese do 50 dodatnih kilogramov pritiska na zadnjo os. Če pa je dvignjena pomična streha, se spojler dvigne za 26 stopinj in ponovno opravlja svojo funkcijo.

Obe panameri nastajata v isti tovarni in na isti proizvodni liniji v Leipzigu, saj sta navsezadnje enaki do sredinskega stebrička, razlike se nato začenjajo v zadku vozila. Porsche pa ne bi bil Porsche, če ne bi imel pod motornim pokrovom svoje zakladnice. Za užitke skrbijo trije bencinski motorji, 3-litrski V6 s 330 konji (243 kilovati), pa 2,9-litrski V6 za različico 4S s 440 KM (324 kW) in 4-litrski biturbo V8 s 550 KM (404 kW), na voljo pa je tudi hibridna različica 4 e-hybrid, ki skupno premore moč 462 KM (340 kW). V vsakem primeru, kot je bržčas razvidno že iz številk, je vožnja s panamero sport turismo brutalno uživaška, a seveda v pravem pomenu zgolj na primerni cesti s primerno malo prometa. Kljub vsemu veselju do hitrosti namreč le ne smemo ogrožati ne sebe, predvsem pa ne drugih, a kjer lahko, panamera pokaže, kaj je hitro in udobno potovanje. Za učinkovito ustavljanje medtem skrbijo zmogljive zavore, za boljši prenos moči na podlago pa štirikolesni pogon, ki je dejansko standard pri vseh sport turismih. Osemstopenjski samodejni menjalnik je prav tako hitrodelujoči z dvema sklopkama, kar samo še povečuje užitek v vožnji.

Panamera sport turismo te ne pusti hladnega, enostavno je to avtomobil, ki ima nekaj več, tudi v primerjavi s klasično. Bolj je skladen, bolj zanimiv, predvsem pa bolj uporaben. A dajmo to uporabnost za trenutek na stran: ko sedeš za volan, veš, da te »objame« pravi udobni športnik. In ko zarohni iz izpušne cevi, še toliko bolj. Cesto požira z lahkoto, občutek, da je moči vedno več kot dovolj, pa ne more pustiti nikogar hladnega. Hitrost v tem avtomobilu namreč postane zelo relativna in veliko prehitro si lahko tudi prehiter. Čeprav je res, da pri tem celo uživaš, od prvega do zadnjega metra.

S svojo zasnovo bi lahko bila vsiljivec v segmentu, a to je le teorija. Ponuja namreč preveč prednosti in ima preveč dobrih lastnosti, pa tudi videti je izjemno. Seveda pa je zgodba zase tudi cena. Tako stane sport turismo od 117.412 evrov dalje, kolikor bo treba odšteto za različico s 330 konjiči, še bolj »brutalna« turbo sport turismo pa stane že 206.641 evrov.