X. Čeprav gre v osnovi za črko latinske abecede, je številni jeziki, ki latinico sicer uporabljajo, tudi slovenščina, ne poznajo oziroma črko x uporabljajo le pogojno. Pri čemer seveda x ni le zgoraj omenjeno. Enak simbol je v rabi tudi v cirilici, v kateri predstavlja črko h, prav tako z X označujemo rimsko številko, ki ima vrednost deset, poleg tega pa bi za x lahko dejali tudi, da je bržčas najpogosteje uporabljen simbol za označevanje različnih reči. Samo pojem »faktor X« ima kar nekaj pomenov, z x v koordinatnem sistemu označimo vodoravno os, v matematiki x predstavlja neznano količino, v popularni kulturi poznamo nanizanko Dosjeji X ter stripovsko serijo in po njej posnete filme z imenom Možje X, za dodatno priljubljenost simbola pa bo poskrbel tudi tehnološki gigant Apple, ki je pred dnevi predstavil nov telefon in ga poimenoval – iphone X.

Kakor koli, primere bi lahko naštevali še v nedogled, a dodajmo le še, da je x precej pogosto uporabljena črka tudi v avtomobilizmu. BMW jo tako uporablja za oznako štirikolesnega pogona in poimenovanje športnih terencev, Nissan ima v svoji ponudbi model X-trail, zdaj pa se bomo morali navaditi tudi, da z njo svoje športne terenske avtomobile označuje Opel. Takšni so namreč že trije, saj po manjših modelih mokka X in crossland X zdaj na ceste prihaja še najnovejši grandland X, ki smo ga pred dnevi preizkusili na cestah v okolici Frankfurta.

Da, na cestah. Čeprav gre za športnega terenca, je grandland X namreč naslednji v seriji takih vozil, ki so v prvi vrsti prilagojena in namenjena cestni vožnji, medtem ko se njegova »terenskost« zrcali skozi oblikovne poteze in višji položaj sedenja. A takšne so pač smernice, ki jih bolj kot kar koli drugega narekuje povpraševanje kupcev, ti pa so očitno vedno bolj lačni takšnih in drugačnih skorajda izključno cestno naravnanih vozil SUV. Zaradi česar bi bilo nemara smiselno tudi, da bi jih poimenovali s kakšno drugačno skovanko, v kateri bi izpustili besedo terenec. A o tem drugič. Kar zadeva pogon grandlanda X, dodajmo le še, da Opel pri njem za izboljšano vožnjo po različnih podlagah za doplačilo ponuja tako imenovani elektronski nadzor oprijema intelliGrip, ki poskrbi za najboljši oprijem in vodenje po snegu, blatu, pesku ali mokrih podlagah.

Če ste ob zadnjem podatku zastrigli z ušesi, naj razčistimo – da, prav imate, za enak sistem ste že slišali, pri posameznih vozilih ga uporabljata Peugeot in Citroën. In ker je Opel zdaj del koncerna PSA, kamor spadata tudi ti francoski znamki, je vse skupaj precej logično, še bolj pa, če dodamo, da je grandland X pravzaprav narejen na osnovi peugeota 3008, s katerim si na primer delita enako medosno razdaljo (268 centimetrov), medtem ko je Oplov primerek pri skupni dolžini zaradi drugačnih oblikovnih potez daljši za vsega tri centimetre (4,48 metra). Pa naj bo dovolj o Peugeotu, grandland X je vendarle samosvoj avtomobil, navsezadnje pa smo že večkrat ugotovili, da je podobnih povezav dandanes ogromno in so neizogibne.

Ko smo omenili, da je grandland X samosvoj, smo pri tem seveda v prvi vrsti mislili na povsem drugačno obliko v primerjavi s 3008, na katerega, če za sorodne vezi ne bi vedeli vnaprej, ob pogledu na Oplov avto in med vožnjo z njim ne bi niti pomislili. Oblikovno je namreč grandland X povsem oplovski in je le logično »nadaljevanje« manjših crosslanda X in mokke X, enako pa velja tudi za voznikov delovni prostor, ki je prav tako znan iz novejših Oplovih modelov. To pomeni, da je urejen in pregleden, preprost za uporabo in osredotočen na osrednji zaslon, ki je občutljiv za dotik, poleg tega pa se grandland X lahko pohvali s podrobnostmi, kot je uporaben velik predal na sredini armaturne plošče. Omenjena dolžina in medosna razdalja mu ob tem zagotavljata več kot zadovoljivo količino prostora na zadnji klopi, zelo uporaben, pravilnih oblik in z dvojnim dnom pa je tudi prtljažnik, ki ima v osnovi prostornino 514 litrov, ob podrti zadnji klopi, ki s prtljažnim dnom tvori skoraj popolno ravno ploskev, pa se razširi do 1652 litrov.

Na krajših vožnjah se je grandland X z obema motorjema, s katerima smo ga preizkusili, to pa sta bila 1,2-litrski turbobencinar s 130 konji (96 kilovati) in 1,6-litrski turbodizel z 10 konji manj (120 KM/88 kW), oba v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom (na voljo je tudi samodejni), izkazal kot udoben, lahko vodljiv in tudi dokaj poskočen avto, pa čeprav mu gola podatka o pospešku do stotice (11,1 in 11,8 sekunde) naredita kar malo krivice. Grandland X je namreč na nemških avtocestah deloval precej živahno in odzivno tudi pri hitrostih, ki presegajo omejitve na slovenskih. Ob tem je na podeželskih cestah ovinke premagoval suvereno – njegov volanski mehanizem je odziven, nagibanja pa precej malo. Je pa res, da so to le prvi občutki in ga bo za konkretnejšo oceno treba zapeljati na daljši test.

Kar pa se bo tudi zgodilo že kmalu, saj bo avto pri nas naprodaj že sredi prihodnjega meseca. Jasno je že, da najprej samo z omenjenima motorjema, medtem ko bodo paketi opreme, ki je je, mimogrede, pri tem avtomobilu res veliko (tudi na primer opozarjanje na nevarnost naleta s prepoznavanjem pešcev in samodejnim zaviranjem v sili, nadzor voznikove zbranosti, panoramska kamera, samodejni parkirni pomočnik, odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat z zamahom noge pod zadnjim odbijačem…), znani ob začetku prodaje, ko bo opel grandland X stal najmanj 20.490 evrov.