Zgodbo o sivem račku in belem labodu verjetno poznate. V vsakdanjem življenju lahko najdemo nešteto primerov, kako se grdi raček »čudežno« prelevi v elegantnega belega laboda, in dokler je bil le navaden sivi povprečnež, ga nihče ni maral, ko pa je elegantno dal na ogled svoje belo perje kot labod, je bil deležen le najlepših možnih komentarjev. Je že tako, da smo ljudje lahko zelo krivični in da sivi rački niso nujno le grdi nebodijihtreba. Če jim damo čas, se lahko zlahka razvijejo v prave labode. In v svetu avtomobilov je prav tako.

Kia je ena od znamk, ki so bile dolga leta deležne, milo rečeno, le posmeha. Sprva še ena od poceni azijskih znamk s smešnimi avtomobili, ki ni niso dosegali zahtevnih zahodnjaških standardov. A glej ga zlomka, Korejci so se hitro učili in tako rekoč po desni prehiteli tudi te nekoliko arogantne in opevane »zahodne« znamke ter na kolesa iz generacije v generacijo postavljali boljše in boljše avtomobile. Do recimo zadnje generacije sportagea, ki trenutno s pridom izkorišča tudi okus kupcev, ki je vedno bolj naravnan na tako imenovane mestne terence.

In priznajmo si, Kia je s sportageem zadnje generacije zares zadela v polno. Kajti to je avtomobil, ki ponuja vse in še več, in to za zelo realno ceno za ta segment. Slabega 4,5 metra dolgi SUV namreč ponuja zvrhano mero udobja, kakovostno in udobno notranjost ter tehnologijo, s katero se hladnokrvno postavlja ob bok tudi kakšni bolj premijski znamki, ki za svoje avtomobile zahteva veliko več denarja. Občutek v sportageu je namreč zelo dober, saj so uporabljeni materiali kakovostni, ergonomija je na visoki ravni, tako da voznik dobi vse, kar potrebuje, neposredno pred svoje oči in roki. Enako lahko trdimo za sopotnike, ki se tudi na zadnjem sedežu počutijo udobno, brez prostorskih težav za kolena in glavo. Piko na i potem stisne še 503-litrski prtljažnik, ki zadovoljuje potrebe sodobne družine in zlahka pogoltne štiri potovalke, če podremo zadnjo klop, pa je prostornina še bolj uporabnih 1492 litrov.

Seveda je sportage na voljo z različnimi motorji in menjalniki, a ravno naša kombinacija 1,7-litrskega dizla s 104 kilovati (140 konji) in 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama in sedmimi prestavami je tista prava, saj razbremeni voznika in poudari vozni užitek. In kot je že v navadi, ti avtomobili ne potrebujejo tako nujno štirikolesnega pogona, saj se s sprednjim znajdejo več kot odlično, to vam bodo potrdili tudi drugi lastniki dvokolesno gnanih sorodnih vozil. Poraba motorja na papirju znaša 4,9 litra, mi smo porabili 6,5 litra na 100 kilometrov, kar je več kot dobra številka, ob 62-litrski posodi za gorivo pa zagotavlja doseg blizu magične tisočice kilometrov. Končna hitrost znaša 185 km/h, še bolj prepriča odzivnost motorja in predvsem menjalnika, ki se poda značaju tega avtomobila.

Podobno velja za opremo, s paketom city je sportage opremljen tako, da ima vse (in še malo več), kar sodobni uporabnik vozil tega segmenta potrebuje in pričakuje tako na področju varnosti kot tudi udobja. Tudi dvopodročno klimatsko napravo, gretje prednjih in zadnjih sedežev, potovalni računalnik, navigacijo, dežni senzor, parkirno kamero, tempomat in 17-palčna platišča. Vse to za dobrih 30 tisočakov, pri čemer je od načina nakupa odvisno, ali bo popust 2400 ali 3600 evrov.